Verksamhetscontroller Stöd och omsorg

Bromölla kommun, Ekonomienheten / Controllerjobb / Bromölla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Bromölla, Sölvesborg, Kristianstad, Olofström, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bromölla kommun, Ekonomienheten i Bromölla

Bromölla kommun ligger i nordöstra Skåne vid gränsen mot Blekinge. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer mot övriga Skåne och Blekinge. Bromölla har vacker och omväxlande natur med allt ifrån öppna landskap till bokskogar och stränder vid Östersjökusten. I kommunen finns Skånes största sjö Ivösjön. I kommunen bor drygt 12 700 personer.

Besök oss på www.bromolla.se



Publiceringsdatum
2022-08-29

Arbetsuppgifter
Är du vår nya kollega? Vi söker en driven verksamhetscontroller till Stöd & Omsorg
Är du en nytänkande ekonom med höga ambitioner som har ett driv för att skapa samhällsnytta och göra skillnad? Vill du ha ett utvecklande och meningsfullt arbete där du har stort inflytande på Stöd och omsorgs ekonomiprocesser? Då är du rätt kandidat för oss! Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete i en samhällsviktig organisation med olika spännande verksamheter inom socialtjänstens område.
Som controller hos oss har du ett viktigt uppdrag. Tillsammans med dina kollegor är du med och påverkar den ekonomiska utvecklingen. Du arbetar nära våra verksamheter och är ett stöd till chefer och medarbetare. Målsättning och fokus i det dagliga arbetet är att verksamheterna ska ha en god ekonomisk hushållning med befintliga resurser och en ekonomi i balans.

Arbetsuppgifterna innefattar exempelvis att arbeta med budgetering, resultatuppföljningar, bokslut, planering, kalkylering och utformning av andra beslutsunderlag samt vara en stödfunktion i frågor om kostnadskontroll och budgetföljsamhet.


Kvalifikationer
Utbildning: Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som kommunen bedömer likvärdig
Krav på kompetens, erfarenhet, ledarskap:
Du behöver besitta kunskap inom budgetering, uppföljning, analys och redovisning samt ha ett intresse för utvecklingsarbete inom ekonomiområdet. Med fördel har du även förståelse för kommunal verksamhet och kanske har du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation.

Språk: För att kunna förklara ekonomiska samband samt kommunicera dessa enkelt och tydligt till såväl politiker som chefer och medarbetare behöver du besitta såväl pedagogisk förmåga som förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
Körkort:

IT och systemkunskap: För att lyckas väl i din roll behöver du ha goda kunskaper i programmet Excel och erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem. Du har förmågan att analysera omfattande utdata för att sedan på ett tydligt sätt sammanfatta informationen till cheferna.

Personliga egenskaper:
Vi behöver dig som har ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer. Du kan se kopplingen mellan ekonomi, resultat, verksamhet samt måluppfyllelse och bidrar med din pedagogiska förmåga till att skapa en god förståelse för de ekonomiska termerna. Din kommunikativa förmåga är av största vikt och du behöver kunna omvandla ekonomiska termer till ett språk som även icke-ekonomer förstår.

Att leverera bra service och ha ett fint bemötande är en självklarhet för dig och vi tror att du är en person som ser vad som behöver göras och tar initiativ till att få det gjort.
För att passa i den här rollen behöver du trivas med att arbeta med både siffror och människor. Det är viktigt att du är en lagspelare då du kommer att samarbeta med kollegor inom olika kompetensområden i organisationen. Vidare vill vi att du är en noggrann och ansvarsfull person.

I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Övrigt: Det är meriterande om du har erfarenhet av personalekonomi och bemanningsekonomi samt kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet, men inget krav.
Viktigast i tjänsten utifrån ovanstående (rangordna):

1. Erfarenhet
2. Personliga egenskaper
3. IT-systemkunskap

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.
Ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bromölla kommun, Ekonomienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "85/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bromölla kommun (org.nr 212000-0894)

Arbetsplats
Bromölla kommun, Ekonomienheten

Kontakt
Ekonomichef
Emma Krüger
0456-82 20 92

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Bromölla kommun, Ekonomienheten
Senaste upphandlingen: Transport, behandling och slutligt omhändertagande av farligt avfall

Jobbnummer
6925221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bromölla kommun, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bromölla kommun, Ekonomienheten: