Verksamhetscontroller, Stockholmsregionen Företagsskattekontor 2

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter på Företagsskattekontor 2 (FSK2)  i Solna innebär att du tillsammans med kontorschefen ansvarar för att driva arbetet med kontorets ekonomi, interna styrning och kontroll, verksamhetsplanering samt månads- och tertialrapportering. FSK2 består av 10 sektioner och har en bred verksamhet som företagsregistrering, moms, arbetsgivaravgifter, inkomstskatt, företagsinsatsen, insatsen Nya företag, borgenärs- samt processverksamhet.

Du kommer även att följa upp och analysera kontorets verksamhetsmässiga resultat samt ta fram och bereda beslutsunderlag. I uppdraget ingår att ständigt utveckla kontorets planering, uppföljning och riskhantering. Du kommer att delta i regionens controllernätverk och bidra till utvecklingen och förbättringarna av regionens ekonomiska styrning av intern kontroll och planering samt uppföljningsprocessen.

Du kommer att fungera som stöd och rådgivare till kontorschefen i dessa frågor. Som verksamhetscontroller ingår du i kontorets ledningsgrupp.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har relevant utbildning från högskola
• har relevant arbetserfarenhet
• har analytisk förmåga
• har förmåga att arbeta självständigt
• har mycket god samarbetsförmåga
• är kreativ och initiativrik
• är serviceinriktad
• förmåga att tydligt och lättbegripligt kunna kommunicera på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och av att arbeta med ständiga förbättringar samt om du har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier, tex. Officepaketet, ekonomisystemet Agresso och lönesystemet Palasso. Det är även meriterande om du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete samt arbete inom Skatteverket.

 Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är ett vikariat fr o m december 2016 till och med september 2017 med möjlighet till förlängning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-09-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Karlsson, kontorschef 010-574 43 38
Marie Lindwall, HR-konsult 010-574 57 03
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna Strandväg 10
17194 Solna

Kontorsadress
Solna Strandväg 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3057656

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: