Verksamhetscontroller som brinner för kvalitet och utveckling

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Halmstad, Växjö, Karlstad, Gotland, Botkyrka eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,2 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen har det övergripande ansvaret för Pensionsmyndighetens kundservice, administrationen av förmåner samt utbetalningen av dessa. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.

Nu söker vi en controller med placering i Halmstad.

Controllerenheten är en enhet inom produktionsavdelningen och består av 12 medarbetare placerade på respektive verksamhetskontor och med enhetschefen i Stockholm. Enheten är ansvarig för uppföljnings-, budget- och verksamhetsplaneringsprocessen på avdelningen och är ett stöd till avdelningsledning och chefer i frågor kring ledning och styrning. Controllerenheten arbetar också med analyser och utredningar samt ger stöd i förändringsledning och kommunikation.

Produktionsavdelningens kvalitetsarbete syftar till att följa upp och utveckla kvaliteten i handläggningen inom samtliga förmåner och delprocesser. I arbetet ingår att förvalta och utveckla den kvalitetsmodell som myndigheten tog fram år 2016.

Som controller med ansvar för kvalitet planerar, driver och utvecklar du avdelningens kvalitetsarbete i ett myndighetsövergripande samarbete. Du ingår i myndighetens kvalitetsråd och har ett nära samarbete med controllers inom enheten. Du är ett stöd för verksamhetens chefer i genomförandet av kvalitetsuppföljning och i den analys och förbättringsprocess som kvalitetsarbetet mynnar ut i. En naturlig del i ditt arbetssätt är att omvärldsbevaka, nätverka och bidra med inspiration till verksamhetsutveckling.

I dina arbetsuppgifter ingår även att delta i planering, uppföljning och analys av avdelningens verksamhet inklusive ekonomi och du bidrar aktivt till utvecklingen av våra arbetssätt och verktyg. Du leder och driver förändringsarbeten självständigt eller tillsammans med andra exempelvis i projektform. Du deltar eller självständigt leder analyser och utredningar vid behov.

Du rapporterar till enhetschefen för controllerenheten inom produktionsavdelningen.


Publiceringsdatum
2017-08-21

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har akademisk examen, gärna med ekonomisk eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du har mycket god kunskap och erfarenhet av kvalitetsarbete, både strategiskt och operativt.

Vidare har du också erfarenhet av att arbeta med kunddrivet utvecklings- och förbättringsarbete exempelvis i projektform. Du har också erfarenhet av att arbeta med analyser och utredningar såväl självständigt som tillsammans med andra. För rollen krävs att du har mycket goda kunskaper i MS Office.

Det är meriterande om du tidigare arbetat som controller med kvalitetsfrågor.

Dina egenskaper
Våra medarbetare tar ansvar för att aktivt bidra till att utveckla verksamheten mot myndighetens målbild utifrån ett kundperspektiv. Det är därför viktigt att du har en god förmåga att samarbeta och kan uttrycka dig på ett pedagogiskt och tydligt sätt i din kommunikation med andra. Du tar egna initiativ och bidrar aktivt till de förändringar och den utveckling som verksamheten kräver utifrån ett helhetsperspektiv. Vidare är du självgående och resultatorienterad i ditt arbetssätt.

Övrig information
Pensionsmyndigheten arbetar för öppenhet och respekt på arbetsplatsen. Vi har ett inkluderande förhållningssätt och strävar mot långsiktigt hållbart arbetsliv med möjlighet att förena arbete och fritid.

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta enhetschef Charlotte Kindstedt, tel. 010-454 22 94.

Fackliga representanter:
Ivana Pettersson, ST, tel. 010-454 38 37
Louise Gränefjord, Saco, 010-454 33 70

Välkommen med din ansökan!

Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster

Ange diarienummer PSL 2017-86 i din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-03
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2017-85
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 304
30227 Halmstad

Kontorsadress
Axel Olsons gata 4 A

Jobbnummer
3652139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: