Verksamhetscontroller

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2019-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetscontroller" (publicerad 2020-06-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Vi söker nu en verksamhetscontroller till ekonomiavdelningen vid kommunledningsförvaltningen. Som verksamhetscontroller inom Flens kommun ska du leda och samordna kommunens styr- och målprocess på övergripande nivå. Du kommer tillsammans med ekonomichef och budgetstrateg vara med och utveckla kommunens mål- och resultatstyrning. I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara både på strategisk och operativ nivå. Fokus kommer att vara på att stödja verksamheterna att följa upp och analysera måluppfyllnad utifrån olika perspektiv. Rollen omfattar också utformande och uppföljning av verksamhetsplaner, tillsammans med budgetstrateg och redovisningsansvarig sammanställa delårsrapporter och årsredovisning samt driva implementering och utveckling av ett ledningssystem för verksamhetsstyrning.



Publiceringsdatum
2019-03-05

Arbetsuppgifter
• Arbeta med stöd och spridning av kommunens styrmodell i organisationen
• Bidra till utveckling av mål- och resultatstyrning.
• Arbeta med utvecklad analys för förbättrad uppföljning och analys
• Driva och samordna utveckling och implementering av kommunens ledningssystem.
• Leverera och analysera statistik både internt och externt.



Kvalifikationer
Du har relevant examen på högskolenivå inom ekonomi, samhällsvetenskap eller liknande. Du arbetar strategiskt, är resultatinriktad och van att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med att leda eller samordna styr -och målprocesser. Arbetet kräver att du har en god analytisk förmåga och gillar att arbeta målinriktad med ett strukturerat arbetssätt. Du är tydlig i din kommunikation i både i tal och skrift. Du ska kunna ta dig an uppgifter i samarbete med andra, likväl som att arbeta självständigt där du tar egna initiativ för att utveckla arbetet. Du bidrar till verksamhetens utveckling och måluppfyllelse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete i större organisationer. Det är meriterande om du arbetat inom en politisk styrd organisation och har erfarenhet av att leda och driva arbetet med ledningssystem.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Lijesnic, Ekonomichef Jeanette.lijesnic@flen.se

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Stadshuset, entré vid Sveavägen 1

Jobbnummer
4649569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: