Verksamhetschef Vård och Omsorg

Lilla Edets kommun / Sjukvårdschefsjobb / Lilla Edet
2024-05-17


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun i Lilla Edet, Trollhättan, Ale eller i hela Sverige

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.

Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.

Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss.

Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans!

Publiceringsdatum
2024-05-17

Beskrivning
Bli vår nya verksamhetschef för Vård och Omsorg i Lilla Edets kommun! Vi söker dig som med lösningsfokus, driv och innovation vill utveckla vård och omsorgsverksamheten framåt i Lilla Edets kommun.

I rollen som verksamhetschef blir du ansvarig för att leda och utveckla vår verksamhet inom Äldreomsorg och Funktionsstöd, viktiga områden som ständigt behöver innovation och engagemang för att möta dagens utmaningar.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för strategisk planering och genomförande. Hos oss är tillitsbaserat ledarskap nyckeln till framgång. Som verksamhetschef får du både ge och ta ansvar. Det innebär att du genom tillitsbaserat ledarskap leder för att nå mål och utveckla dina verksamheter genom Lilla Edets styrmodell. Tillsammans med din ledningsgrupp av chefer och ca 400 medarbetare kommer du att säkerställa att verksamheten inte bara uppfyller, utan överträffar de krav och förväntningar som ställs på modern äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättning.

Du rapporterar direkt till sektorchef och representerar oss i ärenden inför socialnämnden där du ingår i sektorsocialtjänsts ledningsgrupp. Sektorns ledningsgrupp är du en viktig del av och bidrar till vår övergripande strategiska planering, där du tillsammans med dina kollegor inom andra verksamhetsråden arbetar för högre måluppfyllnad på våra gemensamma mål. Du ingår även i nätverk för verksamhetschefer inom närliggande kommuner med koppling till både GR och Fyrbodal.

Kvalifikationer
Som ledare har du förmågan att motivera och inspirera andra och besitter starka organisatoriska färdigheter. Du kan hantera komplexa projekt och både startar upp och avslutar dem med goda resultat. För att du ska lyckas har du erfarenhet av förändringsledning och kan implementera effektiva strategier för ständiga förbättringar. Du har en bakgrund från verksamheterna och är väl förtrogen med lagar och regelverk inom socialtjänstområdet. Denna tjänst erbjuder dig en unik möjlighet att verkligen göra skillnad i invånarnas liv genom ditt ledarskap och ditt engagemang för att ständigt förbättra våra verksamheter. Vi välkomnar dig till en roll där du dagligen kommer att påverka och bidra till en högre livskvalitet för våra medborgare.

För att lyckas i ditt uppdrag söker vi dig som har följande kompetenser:

- Utbildning: Socionomexamen eller motsvarande inom socialt arbete.
- Erfarenhet: Mångårig erfarenhet inom vård och omsorg samt ledarskap, inklusive att utveckla chefer. Erfarenhet av att föredra och hantera ärenden i nämnder och andra politiskt styrda organ.
- Ledarskapsförmåga: Förmåga att coacha chefer och leda genom tillitsbaserat ledarskap.
- Kommunikation: God muntlig och skriftlig förmåga, skicklig i att förmedla vision och strategier. Förmåga att kommunicera effektivt med olika intressenter, inklusive politiker, anställda och allmänheten.
- Förändringshantering: Erfarenhet av att leda stora förändringsprocesser och implementera nya strukturer.
- Problemlösning: Skicklig i att identifiera och lösa problem samt hantera konflikter.
- Juridisk och etisk kompetens: God förståelse för lagar och regler, leder med integritet.
- Ekonomisk förvaltning: Erfarenhet av budgethantering och resursoptimering.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/61".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lilla Edets kommun (org.nr 212000-1496)

Arbetsplats
Sektor Socialtjänst

Kontakt
Peter Almgren Sektorchef
0520-659559

Jobbnummer
8686067


Prenumerera på jobb från Lilla Edets kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lilla Edets kommun: