Verksamhetschef till Störningsjouren i Göteborg AB, Oriktiga hyr

Störningsjouren I Göteborg AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Störningsjouren I Göteborg AB i Göteborg

Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 65 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Vi arbetar med akuta störningar kvälls- och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd. Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg. Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av åtta dotterbolag i Förvaltnings AB Framtiden som moderbolag, i koncernen ingår även Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Framtiden Byggutveckling, Egnahemsbolaget samt Göteborgslokaler. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad.


Publiceringsdatum
2022-08-02

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en ny verksamhetschef till Störningsjourens verksamhet Oriktiga hyresförhållanden som vill bidra till samhällsutvecklingen och utveckla verksamheten framåt då vår nuvarande chef går vidare till ett nytt uppdrag inom koncernen.

Som verksamhetschef arbetar du på uppdrag av vd och ingår i bolagets ledningsgrupp som består av vd, fyra verksamhetschefer, ekonomichef, HR-ansvarig och säkerhetschef.

Du kommer i vardagen leda ett team om tio jurister som utreder och handlägger ärenden som rör främst olovlig andrahandsuthyrning, men även andra hyresrättsliga frågor för våra systerbolag Poseidon, Bostadsbolaget och Familjebostäder. Vidare företräder avdelningen våra systerbolag i hyresnämnden och Svea hovrätt vid hyresrättsliga tvister. Friställda lägenheter blir återigen tillgängliga på den ordinarie bostadsmarknaden. Under åren har vi byggt upp en hög kompetens och medvetenhet kring behovet att säkerställa riktiga hyreskontrakt i hela koncernen. Det blir din uppgift i rollen som verksamhetschef att - tillsammans med övriga medarbetare i bolaget - förvalta och fortsätta höja denna nivå ytterligare. I arbetet behöver du säkerställa att medarbetarna inom i din verksamhet får bästa möjliga förutsättningar att skapa god kvalitet och säker handläggning för dem vi är till för. Tillsammans bidrar ni till fler riktiga hyresförhållanden och på så vis ett tryggare Göteborg och trivsamma bostadsmiljöer.

Uppdraget innebär en stor del samverkan där det behövs en tydlig och god kommunikatör som får fram tankar och idéer samt har god förmåga att ta andras perspektiv i beaktning då man i uppdraget har flertalet samarbetsytor både internt och externt, såväl inom koncernen som med olika samarbetspartners inom till exempel Skatteverket, socialtjänst, polis, rättsväsendet med flera. Samverkan sker i syfte att uppnå goda resultat ur ett hela-staden-perspektiv. Du förväntas bevaka, analysera och implementera ny och kommande lagstiftning och praxis inom rättsområdet men även med samhällsutvecklingen generellt genom aktiv omvärldsbevakning.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmågan att leda utifrån stadens och bolagets förhållningssätt (Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt) och utveckla en kultur som bygger på och skapar tillit, transparens och en god arbetsmiljö. Du är trygg i ditt ledarskap och bekväm i olika sociala sammanhang och står för fattade beslut, samt kan förmedla tydliga budskap när det behövs. Du tillför entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.

Som person är du stabil, trygg, lösningsorienterad och drivande. Kommunikation är en stor del av din vardag vilket innebär att vi söker dig som är en god lyssnare, har lätt för att göra dig förstådd och stimuleras av mötet med människor. Du uppskattar ansvar, ordning och reda, du arbetar strukturerat och med stor kvalitetsmedvetenhet.

Tycker du detta låter intressant och vill veta mer är du välkommen med en ansökan om du har en för området relevant högskoleexamen så som jurist eller likvärdig utbildning.

Du har gärna arbetat några år som chef och det är meriterande om du tidigare har arbetat med fastighetsrelaterade frågor.

ÖVRIGT
Inom Störningsjouren värdesätter vi jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald och ser gärna sökande med olika nationalitet och erfarenhet. Tjänsten avser tillsvidareanställning på heltid. Som del i ledningsgruppen ingår viss jourtjänstgöring.

Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas den 1 och 2 september.

För slutkandidaterna planeras Assessment Center via Göteborgs stad den 13 eller 14 september. Följande kompetenser ingår i Göteborgs stad ledarkriterier; påverka andra, socialt säker, förändringsorientering och helhetssyn, och dessa kriterier är därför av särskild vikt.

För samtliga tjänster inom koncernen sker bakgrundskontroll av slutkandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Störningsjouren i Göteborg AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C95116".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Störningsjouren i Göteborg AB (org.nr 556657-1443)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Störningsjouren i Göteborg AB

Kontakt
VD
Sofia Gärdsfors
sofia.gardsfors@storningsjouren.goteborg.se
031-7738384

Jobbnummer
6855676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Störningsjouren I Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Störningsjouren I Göteborg AB: