Verksamhetschef till Customer Service Center

KappAhl / Ekonomichefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.

2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

VERKSAMHETSCHEF TILL CUSTOMER SERVICE CENTER

På KappAhl i Mölndal kommer vi under 2017 att bygga upp ett helt nytt Customer Service Center med målet att erbjuda våra kunder branschens bästa serviceupplevelse. Vi söker därför en erfaren chef som brinner för sälj och service! Vi erbjuder en god stämning och stora möjligheter att bidra och att utvecklas på en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden.

Ditt ansvar
Som chef är du en nyckelperson i målet att skapa en positiv kundupplevelse och en attraktiv arbetsplats. En viktig del i uppdraget består i att kontinuerligt verka för ständig förbättring och effektivisering av kundtjänstteamet i syfte att uppnå högsta möjliga servicegrad tillsammans med ökad försäljning. Du kommer att leda ett team på ca 12 medarbetare och ansvarar för den långsiktiga personalplaneringen utifrån verksamhetens behov i form av rekrytering, bemanning och administration. Du coacher medarbetarna och säkerställer att de har det stöd som krävs i form av kompetens, verktyg, processer, instruktioner och policies. Öppettider kommer att vara 08.00-23.00, sju dagar i veckan. Avdelningen är under uppbyggnad vilket innebär att du kommer att ha stora möjligheter att påverka verksamheten.

I rollen ingår också att samverka med den digitala och fysiska säljkanalen i syfte att förenkla och skapa en allt igenom positiv upplevelse för våra kunder. Utöver att leda och utveckla teamet tar du själv en aktiv roll i det dagliga operativa bemötandet av kunder vilket inkluderar att svara på frågor om KappAhl och våra produkter, skapa merförsäljning och hantera reklamationer/returer.

Din kompetens
Du har gedigen erfarenhet av försäljning mot konsument och har tidigare erfarenhet som säljansvarig kundtjänstchef /teamledare, gärna inom e-handel. Att du har erfarenhet av personalansvar och är riktigt bra på att skapa effektiva team av engagerade och motiverade medarbetare är en förutsättning. Självklart förmedlar du budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska flytande, har god IT-förståelse och är van att arbeta i olika IT-system.

Din personlighet
Du är en nyfiken, affärsmässig och modig person med ett strategiskt förhållningssätt. Du har stor drivkraft och initiativförmåga och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har tydliga ledaregenskaper, bygger förtroendefulla relationer, har en modern syn på ledarskap och är duktig på att skapa engagemang och motivation. Du vill skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare att se sin del i helheten och har förmåga att kommunicera våra mål, lyssna, återkoppla och följa upp medarbetares idéer, prestationer och beteenden. I mötet med kunder och medarbetare har du ett professionellt bemötande och strävar alltid efter att ge bästa service.

Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.

Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast den 28 februari, via www.kappahl.se/lediga-jobb .

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Peter Béen, projektledare för Nya Kundtjänst, 0722-49 80 60.

Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, telefon: 031-771 5829. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-771 5643.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-13

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Wendt +46 317715569, +46 704715569

Företag
KappAhl

Adress
KappAhl
Box 303
43124 Mölndal

Kontorsadress
Idrottsvägen 14

Jobbnummer
3316153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KappAhl

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KappAhl: