Verksamhetschef sökes till Assistans & Hemtjänst i Stockholm

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB / Undersköterskejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB i Stockholm, Sollentuna, Nacka, Haninge eller i hela Sverige

Verksamhetschef sökes till framgångsrikt hemtjänstföretag i Stockholm.

Är du intresserad av att arbeta som verksamhetschef för Assistans och Hemtjänst i Stockholm AB?

Välkommen till en glad och öppen arbetsplats och ett meningsfullt arbete.
Nu söker vi dig, som har ett stort intresse och engagemang för att arbeta i en verksamhet som vill ha fokus på utveckling och kvalitet.
Vi söker en verksamhetschef som gillar utmaningar, vill utveckla verksamheten och sig själv. Vi satsar på kompetensutveckling utifrån dina och verksamhetens behov. Vi vill att hela ditt liv fungerar och är öppna för individuella lösningar utifrån just din livssituation. Vi välkomnar även dig som har pendlingsavstånd och vi är beredda att hitta lösningar för att underlätta.
Blir du vår nästa verksamhetschef?

Publiceringsdatum
2018-02-20

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar på uppdrag av VD:n för företaget.
I rollen som verksamhetschef är du nyckelpersonen i verksamheten och driver den mot uppsatta mål. Du vårdar och utvecklar relationerna med brukarna, närstående, medarbetarna, myndigheter och organisationer.
Företaget har ca 100 anställda varar 3-4 på kontoret och 80 kunder i 5 av Stockholms kommuner. Vi bedriver verksamheten enligt LOV; boendestöd, ledsagning, hemtjänst, personlig assistans.
Tillsammans med övrig personal kommer du att arbeta operativt med utveckling av hemtjänsten och dess processer. Du leder verksamheten med ett genuint engagemang mot en modern hemtjänst och har en tydlig helhetssyn. Du har ansvaret för att leda och utveckla verksamhetens processer och även för samverkan med andra externa aktörer. Du har en god analys och problemlösande förmåga med kundens behov i fokus. Som chef har du verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.
Du uppdaterar och sköter företagens rutiner och ser till att de följs, går igenom beslut och ser till att alla genomförandeplanerna är aktuella, hjälpa kunder att överklaga beslut och hjälpa till med juridiska spörsmål, har kundbesök och kan dokumentera och bedöma risker för personal och kunder, ser till att inkomna klagomål och synpunkter blir åtgärdade och kommunicerade, ansvara för tillbud och avvikelser och dokumenterar samt åtgärdar felen, ansvarar för det systematiska miljöarbetet i samråd med VD och samordnare, hjälper samordnaren att underlag till faktureringen stämmer med besluten.

Utbildning & erfarenhet :

För att lyckas i rollen krävs det att du är drivande, gillar utvecklingsarbete och trivs med att ta ansvar. Det krävs förståelse för verksamheten och de utmaningar som verksamheten står inför. Du behåller lugnet under stress, är kommunikativ och gillar att arbeta i team. Om du är strukturerad, analytisk och har förmåga att prioritera kommer du trivas i denna roll. Vi ser det som en självklarhet att du har förmågan att göra egna bedömningar, agera självständigt och professionellt i möten med andra människor och även att du besitter en god förmåga att planera ditt eget arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Krav på socionomutbildning eller motsvarande och flerårig erfarenhet av arbete som chef.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Företag
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB

Adress
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB
11231 STOCKHOLM

Kontorsadress
Gambrinusgatan 5 2 tr

Jobbnummer
3977340

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistans & Hemtjänst Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB: