Verksamhetschef

Hudiksvalls kommun Samordning / Ekonomichefsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun Samordning i Hudiksvall

Mitt i Sverige, efter hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun. Här bor 37 000 glada hudikbor, varav 15 500 i Hudiksvalls tätort som för övrigt är en av Norrlands allra äldsta städer med en bevarad fiskarstad i centrum.

Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara
Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra invånare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd.
Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för invånarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av en gemensam värdegrund som vilar på våra kärnvärden; Inkluderande, Pålitliga, Framåtanda och utveckling.
Social-och omsorgsförvaltningen omfattar kommunens samlade socialtjänsten. Vi är ca. 1700 medarbetare/medledare. Ditt verksamhetsområde är "Stöd och IT" som ger förvaltningsövergripande centralt stöd till verksamheterna/enheterna. Verksamheten består främst av två enheter; IT-enhet och Administrativ enhet med varsin teamledare samt av lokalsamordnare, PO-ombud, alkoholhandläggare samt hälsovägledare. Sammanlagt ca. 25 medarbetare.




Publiceringsdatum
2017-04-19

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att i dialog med dina medledare och förvaltningens ledningsgrupp strukturera verksamhetsområdet i ett gott och nära samarbete med "Kvalitet och utveckling" som är förvaltningens andra övergripande verksamhet som ger centralt stöd. Struktur och styrning syftar till att på bästa sätt möta upp verksamheternas behov i en god arbetsmiljö. Verksamheten är just nu inne i en intensiv fas i projektarbete med uppdaterad version av socialtjänstens datastöd. Du har personal-ekonomi och utvecklingsansvar för verksamheten och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Din uppgift är även att bidra till uppfylla att förvaltningens övergripande mål och uppdrag.


Kvalifikationer
Du har högskola/universitetsutbildning inom verksamhetsutveckling/ledarskap/
beteendevetenskap eller annan inriktning som bedöms relevant.
Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, vara flexibel, ha god samarbetsförmåga och förmåga att skapa engagemang och arbetsglädje. Ett gott ledarskap med coachande förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Erfarenhet av arbetsledning med ekonomi och arbetsmiljöansvar inom personaladministration, socialtjänst, teknik, juridik eller annat område som bedöms relevant är ett krav.


ÖVRIGT
Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad och har årsarbetstid samt semesterväxling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-08-01 Provanställning kan bli aktuellt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-07
Ange följande referens när du ansöker: A670415
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Andersson pia.andersson@hudiksvall.se 0650-190 38

Företag
Hudiksvalls kommun Samordning

Adress
Hudiksvalls kommun Samordning
Trädgårdsgatan 4
82480 HUDIKSVALL

Kontorsadress
82480 Hudiksvall

Jobbnummer
3446810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hudiksvalls kommun Samordning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hudiksvalls kommun Samordning: