Verksamhetsansvarig till Karlatornet - Observation Deck

Serneke Group Ab (publ) / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Är du den kreativa och handlingskraftiga person vi söker för att skapa en spektakulär besöksattraktion på vårt Observation Deck på våning 69 i Karlatornet?

Om rollen

Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med från start och forma en spännande besöksattraktion. Det här är en utmanande och varierande roll med stort ansvar och utrymme för kreativitet. Du kommer att arbeta i en inspirerande arbetsmiljö i en av Göteborgs mest ikoniska byggnader - Karlatornet- och ha möjlighet att växa och utvecklas i takt med verksamheten.

Vi söker dig som vill leda och ansvara för både utvecklingen och den dagliga driften av vårt spektakulära Observation Deck på våning 69 i Karlatornet. Som Verksamhetsansvarig kommer du att vara hjärnan bakom skapandet av en unik plats som förväntas locka cirka 350 000 besökare årligen.

Dina ansvarsområden inkluderar:

• Utveckling och drift av besöksattraktionen på Observation Deck

• Etablering av två innovativa restaurangkoncept inom lokalen

• Affärsutveckling, inklusive skapande av processer och rutiner

• Produktutveckling för att säkerställa en attraktiv upplevelse för våra besökare

• Budgetansvar och ekonomisk uppföljning av verksamheterna

• Personalansvar, från rekrytering till ledning och utveckling av våra medarbetare

Publiceringsdatum
2023-10-25

Profil
Vi söker dig som är erfaren och självgående och som kan axla rollen som Verksamhetsansvarig till Karlatornet - Observation Deck. För att vara framgångsrik i denna position bör du ha minst 15 års arbetslivserfarenhet, inklusive flera års erfarenhet av chefspositioner inom servicebranschen. Du ska ha varit ansvarig för att driva kommersiella affärer inom servicenäringen och ha erfarenhet av affärsutveckling samt konceptutveckling inom service- eller besöksnäringen. Erfarenhet inom restaurangbranschen är meriterande.

Du ska ha erfarenhet av personal- och resultatansvar samt kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska. Erfarenhet av att arbeta med moderna försäljningssystem gentemot konsumenter och personalsystem är viktigt. Dessutom bör du ha avancerade kunskaper inom Excel, PowerPoint och övriga Office-applikationer. En högre utbildning inom business, hotel management, turism eller liknande område, eller lång arbetslivserfarenhet på högre positioner inom relevanta branscher, är ett krav. Körkort av klass B krävs för tjänsten.

Din handlingskraft och självgående natur präglas av entreprenörsegenskaper som driver dig att konstant söka efter möjligheter till förbättring och innovation. Ditt fokus är alltid på kunden, och din förmåga att vara mycket kundorienterad skapar starka och lojala relationer. Du är en socialt kompetent och förtroendeingivande individ, redo att vara en publik person som syns i pressen och håller föredrag.

Din snabbtänkthet och prestigelöshet gör dig flexibel och anpassningsbar i en snabbrörlig arbetsmiljö. Du är stresstålig och trivs i ett högt tempo, vilket gör att du kan hantera utmaningar med lugn och beslutsamhet. Ditt samspel av dessa kompetenser kommer vara nyckeln till framgång som Verksamhetsansvarig, och vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil. Sista ansökningsdag är onsdagen den 8 november, men urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Frågor kring tjänsten besvaras av Fastighets- och Verksamhetsansvarig Linda Svedborg, linda.svedborg@serneke.se, 070-088 96 03 eller av rekryteringschef Kicki Olsson-Billing, kicki.olsson-billing@serneke.se, 070-083 82 68.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Lindholmen. Vi genomför relevanta bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke grundades 2002 och Serneke Invest är sedan juli 2023 ett helägt dotterbolag till Doxa. Serneke Invest bedriver utveckling av projekt- och exploateringsfastigheter och vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Serneke Invest förvärvar fastigheter med potential, utvecklar dem samt avyttrar när rätt läge uppstår. Potentiella förvärvsobjekt kan vara antingen fastigheter som utvecklats inom koncernen eller strategiska mark-och fastighetsförvärv som över tid bedöms ha en god potential för framtida utveckling och värdestegring. Invests projektportfölj består av såväl befintliga fastigheter som byggrätter.

Utöver fastigheter och byggrätter har Serneke Invest även tillgångar i form av hel- eller delägda bolag, huvudsakligen med bäring på fastighetsförvaltning.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153), http://www.serneke.se

Arbetsplats
Serneke

Kontakt
Kicki Olsson-Billing
kicki.olsson-billing@serneke.se
0700-83 82 68

Jobbnummer
8215276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Serneke Group Ab (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Serneke Group Ab (publ):