Verksamhets- och ekonomiansvarig till Bergsprängningskommittén

Bergsprängningskommittén / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergsprängningskommittén i Stockholm

Är du en driven och erfaren ekonom med erfarenhet från en branschorganisation? Har du en stark administrativ ådra, har vana att representera och söker en omväxlande tjänst där du i högsta grad får vara med och påverka? Läs då vidare, för rekrytering söker vi nu en Verksamhetsansvarig till Bergsprängningskommittén.

Tjänsten, som är på heltid med start i början av juni, är placerad i Näringslivets Hus i hjärtat av Östermalm.

Publiceringsdatum
2016-01-21

Dina arbetsuppgifter
Verksamhetsansvarig driver självständigt kansliets operativa verksamhet för BK (Bergsprängningskommittén) och det löpande ekonomiarbetet gällande BK samt för BeFo (Stiftelsen Bergteknisk forskning).

Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat:

• Löpande bokföring, årsbokslut och årsredovisning
• Löner för tre anställda
• Budgetansvar för föreningen och BK dagen
• Medlemsadministration och -kontakter
• Kallelser, förberedelser och protokollföring av styrelse- och årsmöten
• Ansvara för arrangemang kring föredrag, mässor, konferenser och banketter
• Representera organisationen såväl nationellt som internationellt
• Uppdatering av hemsida, nyhetsbrev och marknadsföring via sociala medier

I rollen som Verksamhetsansvarig arbetar du nära styrelseordförande och utgör ett viktigt stöd i att ta fram information och underlag avseende kansliets uppdrag att genomföra föreslagna och beslutade aktiviteter.  

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en relevant utbildning, akademisk eller motsvarande, och med tidigare erfarenhet av ovanstående uppgifter i en liknande roll. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och bokslutarbete med budget och resultatansvar, gärna från en branschorganisation. Erfarenhet inom gruv- och anläggningsbranschen är meriterande, dock inget krav. Har du därtill kunskap inom kommunikation via hemsidor och sociala medier är det positivt och du formulerar dig väl i skrift. Dina IT kunskaper är generellt goda och du behärskar framförallt Excel väl.

Denna roll inkluderar externa kontakter i såväl Sverige som internationellt, därför är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift och att du känner dig bekväm i att representera och att nätverka.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, ordningssam och ansvarstagande. Du är en driven och positiv lagspelare med förmåga att även arbeta självständigt, flexibel och prestigelös då arbetsuppgifterna kan variera och du trivs med att arbeta på ett mindre kontor där man hjälper till där det behövs. Dessutom besitter du en god portion sunt förnuft med förmåga att ta egna initiativ och lösa eventuella problem när de uppstår.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 juni tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 659063
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Elfving +46855565132

Företag
Bergsprängningskommittén

Adress
Bergsprängningskommittén
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2629200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergsprängningskommittén

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergsprängningskommittén: