Vendor supportspecialist

Skill Rekrytering & Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Luleå, Sundsvall eller i hela Sverige

Vill du bidra till en bättre morgondag? Då har vi drömjobbet för dig!

Som Vendor supportspecialist blir du en viktig nyckelspelare i ett internationellt team och en organisation, som likt omvärlden är under ständig förändring och utveckling.

Publiceringsdatum
2024-02-13

Om företaget
Siemens Energy är ett av världens ledande företag inom energiteknik. Tillsammans med deras kunder och partners utvecklar dem energisystem för framtiden och stödjer därigenom övergången till en mer hållbar värld. Med en portfölj av produkter, lösningar och tjänster täcker Siemens Energy nästan hela energivärdekedjan, från kraftproduktion och överföring till lagring. Portföljen omfattar både konventionell och förnybar energiteknik, såsom gas- och ångturbiner, vätgasdrivna hybridkraftverk samt kraftgeneratorer och transformatorer.

En majoritetsandel i det publika företaget Siemens Gamesa Renewable Energy (SGRE) gör Siemens Energy till en global ledare inom förnybar energi. Uppskattningsvis en sjättedel av den världsomfattande elproduktionen är baserad på Siemens Energys teknik. Siemens Energy har 91 000 anställda över hela världen i över 90 länder och genererade en omsättning på cirka 29 miljarder euro under räkenskapsåret 2019. I Sverige har Siemens Energy 2 600 anställda på 10 platser. Vi tillhandahåller energi till samhället. Hela samhället. Läs mer om Siemens Energy här: www.siemens-energy.com

Arbetsuppgifter
Som Vendor supportspecialist ingår du i ett team om totalt 5 personer med ansvar för verksamheterna i Sverige, Norge och Finland. I rollen som Vendor supportspecialist ansvarar du för att skapa rapporter och underlag i Excel till SFS säljare och leverantörspartners för olika sorters bonus och splitutbetalningar. Detta kräver att du arbetar strukturerat med noggrannhet och kontrollerar parametrar i enlighet med system och samarbetsavtal. Du ansvarar också för fakturaregistrering, verifiering och matchning av fakturor för utbetalning samt för analys, avstämning och bokföring av bonusrelaterade avsättningar. Rollen innefattar även support och administration för de nordiska länderna tillsammans med vår sälj och finansavdelning och mot partners. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla Vendor supports arbetssätt och kvalitetssäkring av detta.

Rollen innebär vidare löpande interaktion med interna kontakter med avdelningschefer och övriga supportavdelningar i Norden. Du rapporterar till Team Lead Vendor Support och Financial Reporting Manager på SFS AB.

Utmaningen i rollen är att det är en ständigt föränderlig verksamhet, dels med förändringar hur SFS internt bedriver sin verksamhet där vi strävar mot en uppdelning på landsansvar, dels förändringar av omvärldens krav på Finansbolag. Operativt ligger utmaningen att leverera korrekta underlag till våra partners i tid och förstå redovisningsmässiga aspekter från de underlag som skapas.

Profil
Vi letar efter dig med utmärkt numerisk analysförmåga, som både kan förstå numeriska underlag och lösa uppgifter snabbt och korrekt. Du bör också vara kommunikativ och kan kommunicera effektivt med ledningen i en matrisorganisation. Vi värdesätter en serviceinriktad inställning och noggrannhet i detaljer. Som person är du driven, sätter höga mål, samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter.

Att vara strukturerad, ha en god planeringsförmåga samt att organisera arbete är viktiga kvalifikationer för tjänsten. Du bör också ha en strategisk synvinkel och kunna se långsiktiga konsekvenser av handlingar. Din specialistkunskap inom området är avgörande och vi uppskattar kontinuerlig kompetensutveckling samt förmågan att dela med dig av din kunskap till andra.

Kompetenser
• Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning på universitetsnivå eller yrkeshögskola
• Vara trygg i arbetsuppgifter kopplade till avtalshantering, redovisning
• 1-4 års erfarenhet från liknande roll eller i en roll som redovisningsekonom
• Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift (arbetsspråk engelska)
• Mycket goda kunskaper i Excel

Meriterande:
• Erfarenhet från arbete inom bank- och finansverksamhet
• Erfarenhet från tillverkningsindustri
• Erfarenhet från internationell verksamhet
• Finsktalande

Ansökningsförfarande
Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller övertagande direkt till Siemens. Urvalet bearbetas löpande, därför rekommenderar vi att inkomma med ett ansökningsförfarande redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Oscar Ahle på mailadress oscar.ahle@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9230".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618), https://skill.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
8465552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB: