VD-assistent till Norex International

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Norex är en familjeägd koncern i stark tillväxt som omsätter 400 Mkr och har 60 anställda. Affärsidén bygger på att genom en vältrimmad e-handelslösning erbjuda en internationell lagerhandel av stålprodukter till kunder i över 60 länder.

Läs mer om företaget på www.norex.com

Publiceringsdatum
2015-04-12

Dina arbetsuppgifter
Detta är en varierad och ansvarsfull tjänst där du kommer att vara ett stöd för företagets VD. En viktig del av arbetet handlar om att organisera och delta i ledningsgrupps- och styrelsemöten. Du planerar agendan, tar aktiv del i samt är protokollförande vid dessa möten. Till dessa förbereder du även presentationsmaterial och förväntas t.ex. kunna ta fram finansiell information och dra slutsatser ur dessa. I rollen ingår även att förbereda, bevaka och följa upp ärenden och beslut. Utöver detta kan det vara administrativa uppgifter som att hantera reseräkningar, traktamente och utläggsredovisning. Som assistent avlastar du även VD kring inkommande samtal och mail. Detta är en nyckelperson i företaget med stor inblick i verksamhetens samtliga processer.

Vem är du?
Vi söker dig som är lojal, strukturerad och prestigelös. Du har erfarenhet av att samarbeta med VD sedan tidigare med gott resultat. Även en nyutexaminerad person kan fungera på denna tjänst men bör då vara medveten om att kraven i denna roll är högre satta än en vanlig assistentroll. För att bli framgångsrik i denna roll måste du tycka om att hjälpa andra men också trivas med att driva arbetsuppgifter på egen hand. Den vi letar är serviceminded och är van att hantera stort som smått. Annan egenskap vi värdesätter är att du är analytisk och kan tolka ekonomisk och affärsmässig information på ett professionellt sätt. Vi tror att rätt person kommer få ett intresse för vår affär och kommer kunna bidra med idéer och tankar som för vår verksamhet framåt.
Du behärskar Officepaketet, främst Power Point och Excel. Då företaget arbetar internationellt är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift. Vi ser helst att du är högskoleutbildad, gärna med ekonomisk inriktning.

Vad kan Norex erbjuda dig?
Du erbjuds en tjänst hos ett stabilt familjeföretag som arbetar internationellt och som befinner sig i en stark tillväxt. Som VD-assistent hos oss får du insyn i alla olika delar av vår verksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sedvanlig provanställning.

Hur söker jag tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Du söker tjänsten genom att registrerar din CV på www.experis.se och söka via länken nedan. Det är endast den vägen som ansökningar tas emot. Då vi intervjuar löpande ser vi gärna din ansökan så fort som möjligt dock senast 23 april 2015.

Vid frågor om tjänsten vänligen maila Rekryteringskonsult Tina Rydh på tina.rydh@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-23
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tina Rydh

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2244020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: