VD/Direktorsassistent, vikariat

Göteborgs Kyrkliga Stadsmission / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission i Göteborg, Mölndal, Partille, Härryda, Alingsås eller i hela Sverige

Göteborgs kyrkliga stadsmission är i ständig förändring, men vår ambition är oförändrad sedan vi grundades 1952, att hjälpa människor i utsatthet. Våra verksamheter har det gemensamt att de skapats över tiden när vi sett att det funnits ett hjälpbehov, men ingen självklar lösning för de behövande. För det är just viljan att hjälpa utsatta medmänniskor som har drivit oss ända från starten. Och den viljan driver oss än i dag.

Vår VD/Direktorsassistent ska vara föräldraledig från och med sommaren 2013 och vi söker därför hennes vikarie.

Som VD/Direktorsassistent arbetar du i en roll som spänner över hela fältet där VD/Direktor är verksam.

Du arbetar med ett brett spektra av arbetsuppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Framtagning av underlag och material inför styrelsemöten. Utskick av kallelser och material inför styrelsemöten. Rapportering till olika kontrollmyndigheter. Sekreterare för de styrelser som finns inom Göteborgs Kyrkliga Stadsmission.
• Assistentuppgifter. I dessa arbetsuppgifter ingår bland annat hantering av reseräkningar, kontering av fakturor, samt bokning av resor, hotell och konferens..
• Testamentes administration och marknadsföring/ information till testatorer, jurister och bouppteckningsmän.
• Fondansökningar till bland annat Allmänna arvsfonden, Childhood med flera.
• Representerar Göteborgs Kyrkliga Stadsmission på olika event tillsammans med personal från Insamling och Kommunikation, t ex Göteborgs varvet Göteborgsvarvet.

Publiceringsdatum
2013-04-03

Bakgrund
Du får gärna ha universitetsutbildning med inriktning ekonomi eller samhällsvetenskap. Du ska ha erfarenhet av administration och ha goda kunskaper i MS Office.
Du ska vara noggrann, flexibel och ha förmåga att ta egna initiativ.
Som person är du utåtriktad, flexibel och kommunikativ. Du agerar med stor integritet och servicekänsla oavsett situation och sammanhang. Då rollen ställer stora krav på organisatoriska färdigheter är det viktigt att du har erfarenhet av administrativt arbete.
Stadsmissionens drivkraft är en kristen och humanistisk grundsyn. För att arbeta hos oss måste du dela denna värdegrund.
Har du frågor får du gärna kontakta:
Lotta Säfström, Direktor, 031- 7553601
Helena Törnqvist, Personalchef, 031-7553808
Vi vill ha din ansökan senast den 18/4 2013.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Helena Törnqvist, Personalchef 031-7553608 (arbetet) helena.tornqvist@stadsmissionen.org
Lotta Säfström, VD/Direktor 031-7553601 (arbetet) helena.tornqvist@stadsmissionen.org

Företag
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission

Adress
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission
STIGBERGSLIDEN 6
41463 GÖTEBORG

Kontorsadress
STIGBERGSLIDEN 6
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7553600

Jobbnummer
1510777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Kyrkliga Stadsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission: