Växeltelefonist / receptionist

Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd / Receptionistjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd i Ulricehamn

Ulricehamn är en expansiv kommun vid sjön Åsunden i hjärtat av Sjuhäradsbygden, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.

Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi cirka 23000 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig mycket välkommen!

Administrativt processtöd är en del av den interna servicen och vi ansvarar bl.a. för administrativt stöd till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Som framgår av vårt namn är vår uppgift att generellt ge verksamheterna inom huvudprocesserna välfärd, lärande och samhällsutveckling stöd i administrativt arbete. Detta innebär bl.a. information och webb, utredningar, juridiskt stöd, systemförvaltning, överförmyndarverksamheten, stöd i projekt & utveckling samt växel/reception, diarie och vaktmästeri.

Publiceringsdatum
2013-03-07

Arbetsuppgifter
Som växeltelefonist/receptionist arbetar du i kommunens växel/reception. Dina arbetsuppgifter består av att du svarar och kopplar samtal samt tar emot felanmälningar inom IT. (Huvudväxeln finns i Ulricehamns stadshus. Vi har IP-telefoni och använder ett hänvisningssystem (Trio) med ca 700 anknytningar och ca 2 400 användare.)
Växelarbetet innebär också delansvar för den databas med organisationsinformation som hänvisningssystemet bygger på. Arbetet med felanmälningar inom IT innebär att man registrerar och fördelar olika IT-relaterade ärenden i ett system (Nilex) från anställda i Ulricehamn och Tranemos kommuner med totalt ca 3 400 användare. I växel/ reception tar man även emot och registrerar besökare till stadshuset dessutom förekommer en del administrativa uppgifter som beställning av tågresor och dyl.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad och noggrann med en positiv attityd - växeln är "vårt ansikte utåt". Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl - gärna även på engelska. Du ska ha erfarenhet av datorarbete.
Vi lägger stor vikt vid social kompetens och förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Vi arbetar i Trio och Nilex, och det är därför meriterande om du behärskar dessa system.

Arbetstider och omfattning
Deltid. Dagtid. Vikariat 40-60 % med tillträde snarast, till och med mars 2014. Under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-24
Betyg / intyg lämnas vid en eventuell anställningsintervju.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Ange följande referens när du ansöker: A319694
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Possner, Enhetschef 0321-596636

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel. 0321-595000

Företag
Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd

Adress
Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd
Bogesundsg 22 Stadshuset
52386 Ulricehamn

Jobbnummer
1487253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd: