Växeltelefonist - sektion Göteborg

Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Göteborg, Linköping, Malmö, Örebro, Solna eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker flera växeltelefonister till Nationella operativa avdelningen, Nationella kontaktenheten, Sektionen för telefonväxeln i Göteborg

Nationella operativa avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Polismyndighetens växel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.

Polismyndighetens telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeltelefonister, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.


Publiceringsdatum
2017-07-21

Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.

Arbetet innebär kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Det vilket innebär att du måste ha förmågan att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt.
Periodvis är arbetsbelastningen hög, vilket medför att arbetet ibland sker under pressade förhållanden för att kunna bibehålla god service och hög kvalité.

Du kommer ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt att medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt.

Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten. Målsättningen för verksamheten är vidare att öka andelen ärenden som kan lösas i växeln utan att behöva koppla vidare.

I växeln får du en bred och gedigen kunskap om rättsväsendets organisation.
Du kommer att få en instruktörsledd utbildning innan du börjar operativt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Gymnasieexamen
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• God datorvana
• Något års serviceerfarenhet med kundkontakt

MERITERANDE
Det är meriterande om du har
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider, inkl. helger och nätter.
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Vana av att arbeta både självständigt och i team/lag

PERSONLIGA EGENSKAPER
Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna ställer krav på en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme.

Vi söker dig som är:
• Serviceinriktad
• Strukturerad och noggrann
• Flexibel och stresstålig
• God samarbetsförmåga
• Kommunikativ (både verbalt och skriftligt samt förmågan att kunna bilda sig en korrekt uppfattning av och förstå kundens behov).

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN:
Anställningsform: Visstidsanställning, 6 månader.
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid (skiftestjänstgöring, dygnet runt årets alla dagar)
Tillträde: Vecka 37

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

ANSÖKAN:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult.

POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-02
Ange följande referens när du ansöker: C14307/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Naghmeh Moshiri 010-56 56 869

Företag
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Adress
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3611845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen: