Vass import- och exportadministratör till globalt företag i Eski
OnePartnerGroup Mälardalen AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnePartnerGroup Mälardalen AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Köping eller i
hela Sverige Är du en målmedveten och serviceinriktad person med en passion för administration, kontroll och noggrannhet? Har du dessutom några års erfarenhet av import och export? Då kan du vara vår nästa stjärna!
Vi söker nu för kunds räkning en proaktiv, ambitiös och flexibel lagspelare som vill arbeta i en snabb och dynamisk miljö.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör på företagets import- och exportavdelning kommer du att:
• Hantera import- och exportprocesser
• Behandla inkommande dokument i företagets IT-system
• Utföra tulldeklarationer
• Samarbeta med Tullverket
• Arbeta med klassificering av varor
• Organisera export från kundens centrallager
• Intrastatrapportering
• Assistera gällande lastplanering
Du kommer att vara stationerad i Eskilstuna där företagets import- och exportavdelning är belägen. I dagsläget arbetar ett glatt och härligt team på 8 personer på avdelningen som tillsammans ansvarar för alla administrativa processer som rör import och export.
Företaget är ett globalt företag och totalt i Eskilstuna arbetar 380 personer i dagsläget.
Tjänsten är på heltid med tillträde så snabbt som möjligt. Uppdraget beräknas pågå i ett år, med möjlighet till förlängning för rätt person. Du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup Mälardalen AB och arbeta som uthyrd konsult hos detta spännande företag!
Din profil
För att lyckas i den här rollen har du arbetat med import och/eller export tidigare. Du har:
• Mycket goda kunskaper gällande tullregler
• Kunskaper i SAP och Microsoft Office-paketet
• Flytande både i svenska och engelska (både i tal och skrift)
Vidare så är du duktig på att prioritera bland olika arbetsuppgifter och är van vid att kommunicera med andra människor på ett framgångsrikt sätt. Du har förmågan att snabbt anpassa dig när förutsättningarna förändras och trivs genuint med att verka i en föränderlig miljö.
Som person är du resultatorienterad, ambitiös och har ett starkt ansvarskännande inför dina arbetsuppgifter. Du är noggrann och ser dig själv som en riktigt duktig administratör.
Om detta stämmer överens med vem du är så vänta inte med din ansökan! Vi kallar kvalificerade kandidater till intervju löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att maila
elena.hallin@onepartnergroup.se, men observera att ansökan sker via vår hemsida!
Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 500 medarbetare hittills verksamma på ett 30-tal orter, från Östersund i norr till Karlskrona i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på
www.onepartnergroup.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-10-09ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-06
Ange följande referens när du ansöker: 5235
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElena Hallin
elena.hallin@onepartnergroup.seFöretagOnePartnerGroup Mälardalen AB
AdressOnePartnerGroup Mälardalen AB
Mogölsvägen 4
55593 JÖNKÖPING
KontorsadressMogölsvägen 4
Jobbnummer 3739691
Observera att sista ansökningsdag har passerat.