Vårt bemanningsteam utökas och söker en till bemanningsassistent

Lekebergs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också Teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare sammanlagt i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen har totalt drygt 600 tillsvidareanställda.

Vårt bemanningsteam tillhör personalavdelningen och består i dag av två medarbetare som nu söker ytterligare en kollega!
Bemanningsteamet sitter centralt placerade i kommunhuset i Fjugesta och ansvarar för förmedling och tillsättning av korttidsvikarier samt deltidsanställda medarbetare som vill arbeta mera tid.


Publiceringsdatum
2021-03-17

Arbetsuppgifter
Du har oftast den första kontakten med våra vikarier när de anmäler sitt intresse för att arbeta i vår kommun och som bemanningsassistent utgör du en viktig del i kommunens bemanningsplanering och för att skapa ett bra mottagande för våra nya vikarier.
Uppdraget är varierat och du arbetar gentemot kommunens samtliga förvaltningar med daglig kontakt med kommunens chefer och medarbetare.

Dina främsta arbetsuppgifter är att:
• ta emot och behandla beställningar från verksamheterna när behov av vikarier uppstår
• ansvara för att beställningarna hanteras och att bemanningen sker på ett effektivt sätt med de personalresurser som finns tillgängliga
• hantera löner för vikarier i vårt lönesystem
• bistå med support och utbildning till verksamheterna i våra system
• hålla informationsträffar vid nyrekrytering av vikarier
• skapa, förbättra och utveckla rutiner omkring bemanningen i kommunen
• hålla dig uppdaterad om vad som händer inom området



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasial/eftergymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• erfarenhet av arbete med bemanning och personalplanering
• en mycket hög IT-mognad och vana av att arbeta i verksamhetssystem
• en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift

Det är meriterande med någon/några erfarenheter:
• arbete i TimeCarePool, MultiAccess och/eller Personec
• arbete inom kommunal verksamhet
• grundläggande kunskap i arbetsrätt och LAS

För att passa i rollen behöver du vara en person som arbetar strukturerat och är bra på att organisera och prioritera ditt arbete. Du behöver vara flexibel, serviceinriktad och lyhörd och känna dig bekväm med att ha många olika kontakter, både internt och externt. Vi tror att du har en blick för logistik och klarar att behålla fokus även under viss tidspress. Vi ser att du har ett intresse för digitala verktyg och gärna använder dem i ditt arbete.
Som person har du en hög social förmåga och är mycket bra på att samarbeta och bygga relationer, likaväl som du arbetar självständigt och driver på utvecklingen inom ditt område. Du tycker om omväxlingen i arbetet och ser problemlösning som en utmaning.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetstid helgfri må-fre. Öppettiderna för bemanningsteamet är 06.30-15.00. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1011092".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Jobbnummer
5634169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen: