Vårdutvecklare till Hälso- och sjukvården

Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Vaggeryd, Gnosjö, Aneby, Jönköping, Sävsjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen i Vaggeryd

Hälso- och sjukvården i Vaggeryds kommun befinner sig i en omställning till God och Nära vård, där vården organiseras med tydligare utgångspunkt från den enskildes behov och förutsättningar samt med en högre delaktighet från patient och anhöriga. Därav söker vi nu en erfaren sjuksköterska som i sin tjänst vill kombinera kliniskt arbete med vård- och verksamhetsutveckling.

Är du sjuksköterska med ett genuint intresse för teamarbete, utveckling och viljan att göra skillnad? Sök till Hälso- och sjukvården i Vaggeryds kommun!

Vi strävar efter en god arbetsmiljö och att du ska få en bra och trygg start hos oss. Därför erbjuder vi dig som nyanställd sjuksköterska en individuellt anpassad introduktion. Vi värnar om ett gott arbetsklimat och möjlighet till kompetensutveckling för att stärka våra medarbetare.

Friskvårdspengen via Epassi hjälper också till så att du kan ta hand om din hälsa genom träning och friskvård.

Vill du se mer av hur det är att jobba hos oss? Kika in på vårt Instagram-konto: @sskvaggerydskommun

Publiceringsdatum
2023-10-26

Arbetsuppgifter
Genom din roll som vårdutvecklare arbetar du med de system som verksamheten hanterar i sin dagliga drift. Det innebär att du, utifrån ett hälso- och sjukvårdsperspektiv, arbetar med patientsäkerhet, internkontroll, kontinuitetshantering och journalsäkerhet.

I rollen som sjuksköterska samordnar och planerar du hälso- och sjukvårdsinsatser. I arbetet ingår även bedömning samt uppföljning av medicinsk behandling och omvårdnad. Utbildning av omvårdnadspersonal hör också till uppdraget.

Dokumentation sker bl.a. i verksamhetssystem Combine, Cosmic-Link och Appva.

Kvalifikationer
Vi söker dig, legitimerad sjuksköterska som är trygg i yrkesrollen. Du har minst tre års erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård.

För att trivas i arbetsuppdraget krävs att du är lösningsfokuserad, serviceinriktad, flexibel och stresstålig. Du behöver även kunna ha en helhetssyn där du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbete och har ett professionellt bemötande. Du värnar om goda relationer både inom och utom verksamheten där du är en god förebild och lojal med vårt uppdrag. Du har förmåga att skapa engagemang och ett positivt arbetsklimat i arbetsgruppen. Du är också bekväm med att tala inför större och mindre grupper.

Då arbetet innebär en stor del administration förutsätter vi att du har en mycket god administrativ förmåga och kan hantera verksamhetssystem med lätthet. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För tjänsten krävs B-körkort.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/169".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vaggeryds kommun (org.nr 212000-0522)

Arbetsplats
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Områdeschef
Agnes Hylen
agnes.hylen@vaggeryd.se
0370-67 83 95

Jobbnummer
8218316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen: