Värdepappersadministratör till Fondbolag - Rekrytering

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Till en av Capegas kunder söker vi nu en värdepappersadministratör för direktrekrytering. Bolaget som är ledande inom sin nisch kännetecknas av en genuin företagskultur och där du kommer att tillhöra ett team som står inför en spännande utvecklingsresa framåt.

Du kommer bli en viktigt kugge i ett team på 9 personer där ni tillsammans ansvarar för all värdepappersadministration och fonder på 13 portföljer. I din roll kommer du att bli en länk mellan juridik och avtalsenheten på bolaget och dessutom får möjlighet att delta i olika projekt inom bolaget i syfte att förbättra och förnya processer. I rollen som värdepappersadministratör kommer du ha många kontaktytor såsom alla kollegor inom fondbolaget, ekonomiavdelning och svenska och utländska banker samt finansbolag.

Dina framtida arbetsuppgifter:

• Skattehantering och dokumentation mot depåbanker
• Avtalshantering och en brygga mellan administration och juridik
• Värdering av noterade tillgångar
• Projektaktiviteter
• Extern myndighetsrapportering
• Bokslutsarbete
• Redovisning
• Administration av värdepappersaffärer, såsom alternativa investeringar, aktier, räntebärande, derivat och valutor.
• Cash management och likvidprognostisering
• Corporate actions
• Flaggningar
• Avstämningar mot bland annat motparter och våra depåbanker
• NAV-beräkning

Vem är du?

För att passa och trivas i rollen som fondadministratör tror vi att du kommer från en liknande roll inom kapitalförvaltning eller fondbolag. Har du tidigare jobbat med och har god förståelse och intresse för skattehantering är det starkt meriterande men inget krav. Har du dessutom jobbat i SimCorp, Bloomberg eller liknande är det ett stort plus.

Som person trivs du med förändring och uppskattar teamarbete.

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-06-13

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Capega AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Robert Persson
robert.persson@capega.se
073-158 57 69

Jobbnummer
6739298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: