Vården.se söker en Content & Customer Specialist!

Vården Online Sverige AB / Journalistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla journalistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vården Online Sverige AB i Stockholm

Älskar du att skapa innehåll för webben? Gillar du att ha kundkontakt och vill hitta olika win-win möjligheter för våra kunder? Vill du vara med på en spännande resa med ett företag som har en viktig roll för samhället? Nu söker vi på Vården.se en Content & Customer Specialist på heltid till vårt härliga sajt-team!
Din roll som Content & Customer Specialist
Som Content & Customer Specialist kommer du i första hand att skriva och producera innehåll till Vården.se. Främst kommer du att skapa och förbättra innehåll till våra kunder, som är olika typer av vårdgivare, samt ha kontakt med dem. Det kommer bland annat innebära att du:
Tar emot beställningar från vårt säljteam.
Skapar nya sidor för vårdgivare i vårt CMS.
Hjälper till med onboarding för våra tekniska lösningar.
Skriver SEO-anpassade texter för vårdgivare.
Har löpande kundkontakt via mejl och telefon.
Uppdaterar information på vårdgivarnas sidor på Vården.se.
Gör enklare bildredigering i Photoshop.
Följer upp kunders resultat och hittar sätt att förbättra dessa.
Skriver engagerande och SEO-anpassade blogginlägg och artiklar.

Dessutom kommer du att ansvara för vissa administrativa uppgifter, som att granska och godkänna omdömen och besvara bloggkommentarer.
Vem är du?
Som Content & Customer Specialist är det bra om du...
älskar att skriva texter
är strukturerad och ordningsam
förstår vikten av målgruppsanpassning
är flexibel och lösningsorienterad
har bra känsla för kundservice och tycker om att ha mycket kundkontakt
har erfarenhet av bildredigering i Adobe Photoshop
har en utbildning inom kommunikation eller motsvarande.

Några krav för tjänsten
Språk: svenska och engelska (flytande)
1-2 års erfarenhet av att skapa content (text och bild) till webben
1-2 års erfarenhet av att arbeta med sökordsoptimering (SEO)

Vi ser gärna att du har möjlighet att börja tjänsten så snart som möjligt.
Så ansöker du till tjänsten
Tycker du att beskrivningen ovan stämmer in på dig? Då är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Mejla oss på jobb@varden.se med följande:
Ditt CV
Ett kort personligt brev på max 200 ord.

Märk mejlet med "Ansökan Content & Customer Specialist". Sista ansökningsdag är 14 april 23:59. Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Om Vården.se
Sedan 2012 har vi samlat Sveriges legitimerade vårdgivare inom sjukvård och hälsa för att göra det lättare för patienter att söka, jämföra och boka den vård som passar dem bäst. Idag är vi Sveriges största samlingsplats och behöver nu dig i vårt team för att fortsätta vår resa framåt! Vårt fräscha kontor ligger vid Karlaplan, Östermalm, i Stockholm. Vi erbjuder en familjär företagskultur, ett flexibelt arbetsupplägg och stora utvecklingsmöjligheter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-14
E-post: jobb@varden.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Content & Customer Specialist".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vården Online Sverige AB (org.nr 556759-3156), https://www.varden.se
Narvavägen 12 (visa karta)
115 22  STOCKHOLM

Jobbnummer
8566425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från Vården Online Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vården Online Sverige AB: