Vårdadministratör/Läkarsekreterare, Urologiska kliniken, Linköpi

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Urologiska kliniken i Östergötland är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC). Kliniken ansvarar för den egna regionen och är regionklinik för Sydöstra sjukvårdsregionen med sammanlagt 1 miljon invånare. Kliniken har cirka 100 anställda och är en länsgemensam klinik med verksamhet på Universitetssjukhuset i Linköping och Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Urologiska kliniken består av en vårdavdelning på universitetssjukhuset samt mottagningar i både Linköping Norrköping. Vid urologen på Universitetssjukhuset i Linköping är vi en arbetsgrupp på cirka 60 medarbetare och har en vårdavdelning och en mottagning. Avdelningen har ett inflöde av såväl elektiva som akuta patienter och bedriver högspecialiserad urologisk vård. Vid mottagningen på Universitetssjukhuset görs cirka 8 000 besök. Klinikens vision är god vård och möjlighet till utveckling genom en bra arbetsmiljö.

Urologiska klinikens sekretariat är ett växande sekretariate som består av läkarsekreterare, kanslist och, vårdadministratörer. De främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS och INCA. Inom gruppen har man till stor del olika arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid!

Publiceringsdatum
2017-11-16

Dina arbetsuppgifter
Vi söker vårdadministratör alt läkarsekreterare. Inom gruppen utförs arbetsuppgifter som journaldokumentation av öppen- och slutenvård, diagnos och åtgärdsklassificering, bokning av läkar- och sjuksköterskemottagning, registerarbete, hantering av e-tjänster i 1177.se, administration inom operationsplaneringen, receptionsarbete samt telefonkontakt med patienter. I ditt arbete ingår även att initiera och driva kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området. Det är ett ständigt flöde och stundom högt tempo. Inom kliniken finns stora möjligheter till utveckling om du vill. Ambitionen att utforma tjänster som tillmötesgår varje medarbetares erfarenhet, kompetens och intresse.


Erfarenhet och utbildning
Du är utbildad läkarsekreterare, alternativt 2-årig utbildning till vårdadministratör eller högskoleutbildning till medicinsk sekreterare. Uppdraget kräver goda administrativa kunskaper och datorvana. Erfarenhet av journalsystemet Cosmic är meriterande. Några års erfarenhet i yrket, ITR-utbildning, kodningsutbildning och goda kunskaper i Officepaketet är meriterande men inget krav. Du är intresserad av att utveckla yrkesprofessionen. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt.

Dina personliga egenskaper
Du är positiv som person, trivs bra att arbeta självständigt men även i grupp. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du arbetar effektivt, är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Du är flexibel och prioriterar arbetsuppgifterna utifrån hela verksamhetens behov. Du är stresstålig och kan ha flera saker på gång samtidigt. Ansvarstagande och uppmärksam är andra egenskaper du har och använder dig av i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Maria Monsén, 010-103 36 14.

Fackliga företrädare för Vision:
Camilla Johansson, 010-103 37 63.
Marie Brage, 010-104 51 15.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 3 december. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Ersättning
Efter avtal
I enighet med RÖ

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Universitetssjukhuset
58185 Linköping

Kontorsadress
Universitetssjukhuset

Jobbnummer
3806156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: