Vårdadministratör distans

Migränhjälpen Norden AB / Administratörsjobb / Solna
2024-04-22


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migränhjälpen Norden AB i Solna, Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Om oss
På Migränhjälpen ser vi till att fler personer med svår huvudvärk och migrän ges möjlighet till adekvat utredning och behandling. Vi startade år 2020 och kom att bli världens första digitala vårdtjänst som är specialiserad på migrän och har sedan dess tagit emot fler än 9 000 patienter. Vi är ett expansivt och entreprenöriellt företag som organisatoriskt sett är långt ifrån den typiska vårdgivaren. Hos oss är strukturen platt och beslutsvägarna korta så varje medarbetare både kan och förväntas komma med förslag för att utveckla våra arbetssätt och patientresa.
Teamet på Migränhjälpen består idag av drygt 20 personer, läkare, sjuksköterskor och administrativ personal, som arbetar på distans eller på vår fysiska mottagning i Stockholm där även huvudkontoret finns. Utöver den digitala specialistvårdtjänsten för migrän driver vi även en neurologmottagning där vi på uppdrag av Region Stockholm tar emot patienter som remitterats för neurologisk specialistvård. Dina arbetsuppgifter Som vårdadministratör rapporterar du direkt till en av våra Biträdande Verksamhetschefer, som leder det administrativa arbetet på Migränhjälpen. Du får ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Uppgifterna innefattar medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsregistrering samt övrig vårdadministration. Vi arbetar över gränserna och stöttar (på distans) vid behov administrationen på vår fysiska mottagning. Våra läkare använder taligenkänning (TIK) eller skriver själva.
Vi arbetar främst i systemen Webdoc, VAS, Kuralink och kommunikationsplattformen Curoflow. De är meriterade om du har erfarenhet av något av ovanstående system sedan tidigare men det är inte något krav.
Erfarenhet och krav Genomförd utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Goda kunskaper i svenska och god datorvana krävs. Erfarenhet av neurologisk vård är meriterande men inget krav. Vi tror att du är en driven person som sätter patienten först och samtidigt vill utmanas genom att bryta ny mark i utvecklingen av digital vård.
AnställningsvillkorHeltid, eller enligt överenskommelse. Distans/hybrid. Individuell lönesättning. Provanställning i sex månader.
Arbetsplats Ortoberoende på distans, finns även möjlighet att arbeta från mottagningen i Solna.
Kontakt och frågor Bitr. Verksamhetschef Elin Holm, 076-893 52 15, elin.holm@migranhjalpen.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migränhjälpen Norden AB (org.nr 559214-1104), https://migranhjalpen.se/

Arbetsplats
Migränhjälpen

Kontakt
Elin Holm
elin.holm@migranhjalpen.se
076-893 52 15

Jobbnummer
8629233


Prenumerera på jobb från Migränhjälpen Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migränhjälpen Norden AB: