Vaggeryds Kommun söker handläggare till Arbetsmarknadsenheten

Vaggeryds kommun / Administratörsjobb / Gislaved
2017-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vaggeryds Kommun söker handläggare till Arbetsmarknadsenheten" (publicerad 2017-09-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun i Gislaved, Gnosjö, Värnamo, Vaggeryd eller i hela Sverige

Är du en engagerad socionom med erfarenhet av att arbeta med försörjningsstöd? Trivs och utmanas du av att arbeta i en samverkande kommunal förvaltningsmiljö, där vi sätter individen i centrum, med målet att ge människor en chans att komma ut i arbetslivet och i självförsörjning? Sök då tjänst som handläggare hos oss på arbetsmarknadsenheten i Vaggeryds Kommun, och bli en del av en resa mot att ge alla kommunens invånare - nya som gamla - en fast förankring i sin vardag.

OM TJÄNSTEN

Som handläggare hos Vaggeryds Kommuns arbetsmarknadsenhet är du en del av uppdraget att driva och samordna arbetsmarknads- och integrationsfrågor, samt kommunens flyktingmottagning. Din arbetsgrupp arbetar med processen att få fram bostäder och praktisk hjälp i samband med bosättning för nyanlända. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att handlägga försörjningsstöd för målgruppen och hantera återsökningar från Migrationsverket. Målet med ditt arbete är att hjälpa och stödja våra nyanlända i deras introduktion i samhället. Du kommer att samverka med SFI, Arbetsförmedlingen, arbetsgivare och bostadsbolag. Du ska kunna lotsa rätt inom samhällets funktioner. Du kommer att arbeta nära kollegan inom mottagningen men även med övriga handläggare, arbetsledare samt övrig kommunal förvaltning. Enhetens lokalisering är i Vaggeryds tätort.



OM DIG

Du är utbildad socionom, eller har annan akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med försörjningsstöd är ett krav.

Vi söker dig som vill bidra till arbetet på Arbetsmarknadenheten med idéer och engagemang. Du behöver en god förmåga att möta människor. Befattningen kräver att du i hög grad kan samverka med andra, både internt och externt. Du ska vara självständig, flexibel, trygg och tålmodig. Du ska kunna uttrycka dig väl och korrekt i tal och skrift. Du ska ha en god förmåga att självständigt skapa struktur och den administration tjänsten kräver.

Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.



OM VAGGERYDS KOMMUN

Vaggeryds kommun ligger i natursköna Småland på västsidan av det sydsvenska höglandet mellan de större städerna Jönköping och Värnamo. Det strategiska läget gör kommunen till en attraktiv plats att bo, verka och leva i. Vaggeryds kommun är en av de största arbetsgivarna i kommunen. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi vill ge bra service till våra kommuninvånare.



KONTAKT

Vaggeryds Kommun samarbetar i denna rekrytering med Experis, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av kompetensförsörjning och rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken.

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Angela Ekelöf tel. 0340-664271, . Du hittar mig också på Linked-in: https://www.linkedin.com/pub/angela-ekelöf/31/b10/43.

Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 23 oktober.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-09-23

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 30231
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angela Ekelöf angela.ekelof@se.experis.com 0340-66 42 71

Företag
Vaggeryds kommun

Adress
Vaggeryds kommun
56732
56732 0662

Kontorsadress
Odeng. 4

Jobbnummer
3715324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaggeryds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaggeryds kommun: