Utvecklingsorienterad Customer Care medarbetare med hög kundfoku

Holmen Paper AB / Butikssäljarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen Paper AB i Norrköping, Norrtälje eller i hela Sverige

Holmen är en svensk skogsindustrikoncern som tillverkar kartong, papper och trävaror. Vi är ett företag där nytänkande och utveckling är i fokus. Genom vårt ägande av skog, vatten- och vindkraft har vi själva tillgång till råvaror som är miljömässigt hållbara, flexibla och fantastiskt användbara inom flera områden Vi är stolta över att vara det enda skogsföretaget som placerar sig på plats 21 på prestigefulla Global 100, ett index över de hundra mest hållbara företagen i världen. På Holmen arbetar vi ständigt med att förnya och utveckla våra produkter, processer och teknologier för att ligga i framkant och erbjuda hållbara pappers- och kartongprodukter och sågade trävaror. Customer Care, Nordic & International, ansvarar för Holmen Papers operativa innesäljarbete i Norden, Baltikum och länderna utanför Europa.

Vill du bli Holmens ambassadör och ansiktet utåt mot våra kunder? Vill du ha ett utvecklande arbete i en internationell miljö där du har en avgörande roll i arbetet med att säkerställa Holmen Papers position som kundens förstahandsval och genom ditt arbete bidrar du till en hållbar framtid? Vill du jobba i Norrköping med hela världen som ditt arbetsfält?

Till Holmen Papers Customer Care söker vi nu en medarbetare som drivs av att säkerställa Holmen Paper som kundens första hands val genom att möta våra kunders förväntningar. Du blir en av de viktigaste personerna i att våra kunder uppfattar oss som en mycket uppskattad leverantör och du förväntas aktivt bidra till våra affärer.

Vi är stolta över våra höga resultat i kundundersökningar och våra kunder ser oss som en uppskattad partner. Vi jobbar för långsiktiga relationer i en föränderlig marknad. Customer lifetime management, leveransprecision, och kundnöjdhet är naturliga inslag i det dagliga arbetet inom Customer Care och syftet är nöjda kunder och optimerade affärer för båda parter.

Customer Care sköter det dagliga samarbetet med kunderna inom Norden, Baltikum samt länderna utanför Europa. Du ansvarar för hela leveranskedjan från planering, prognostisering, orderläggning, leverans och fakturering. Din viktigaste uppgift blir att kunden får sin leverans enligt önskemål.

Customer Care i Norrköping jobbar med agenter och kunder utanför Europa vilket innebär många och dagliga internationella kontakter över hela världen. Agent- och kundbesök ingår i rollen i syfte att förvalta och utveckla kundrelationer med både befintliga och nya kunder. Du kommer att ha en aktiv del i utvecklingen av teamets arbetsprocesser för att möta nya utmaningar och förändrade arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper. Som person är du engagerad och affärsmässig, tar egna initiativ och bidrar med ett nytt synsätt till vår kontinuerliga verksamhetsförbättring. För att lyckas i rollen behöver du vara en utåtriktad, driven och noggrann person, som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samt vågar ta egna beslut. Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt och vi förutsätter att du alltid bemöter dina kunder och kontakter på ett positivt och professionellt sätt. Du trivs med högt tempo och har en stor vilja att agera som Holmens ambassadör och bidra därigenom till både vårt varumärke och framtida försäljning.

Du värdesätter att arbeta med andra människor för att nå framgång och är en team-player. Du tar dig entusiastisk an alla utmaningar och löser problem för både kundens och företagets bästa med en flexibel och serviceorienterad inställning. Du som söker har sannolikt några års arbetslivserfarenhet ex. inom innesälj eller logistik. Kanske arbetar du idag på någon annan enhet inom Holmen och har erfarenheter som kan komma till nytta hos oss. Du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi/logistik eller liknande.

Arbetet innebär många internationella kontakter vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande men inget krav. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, och tar lätt till dig nya IT-system. Meriterande om du har erfarenhet av affärsystem.

Vi erbjuder dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor. Arbetet är självständigt och i gruppen Customer Care kommer du att vara en viktig länk mellan våra Nordiska och utom-Europeiska kunder, agenter och handelshus, transportörer samt den centrala marknadsorganisationen.

Din arbetsplats blir våra moderna lokaler på Holmen Papers huvudkontor i centrala Norrköping. Tjänsten en provanställning på heltid med start efter överenskommelse.

Skicka din ansökan senast: 2017-09-30

Kontaktpersoner
Milla Skoog, HR Specialist
0722-409 001 milla.skoog@holmenpaper.com

Josefine Wigren, Customer Care Manager
070-1707473 josefine.wigren@holmenpaper.com

Björn Jonsson Dannetun, Sveriges Ingenjörer
070-592 26 02 bjorn.jonsson@holmenpaper.com

Gösta Nilsson, Unionen
072-716 61 97 gosta.nilsson@holmen.com

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då har du en möjlighet att arbeta tillsammans med oss på Holmen Paper! Sök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Publiceringsdatum
2017-09-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30

Företag
Holmen Paper AB

Adress
Holmen Paper AB
60188 NORRKÖPING

Kontorsadress
Vattengränden 2

Jobbnummer
3703189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen Paper AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen Paper AB: