Utvecklingsorienterad Arkivarie Till Offentlig Verksamhet

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Fastighetsbolag

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Inom ramen för vårt avtal med SKL rekryterar vi till ett flertal kommuner och kommunägda verksamheter i Stockholmsområdet.

Publiceringsdatum
2018-04-09

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi nu en arkivarie med verksamhetsutveckling och informationsförvaltning i fokus!

Som arkivarie kommer du att medverka till att utveckla informationshanteringen i organisationen. Arbetet är omväxlande och inkluderar stöd med de utredningar och projekt som bedrivs inom verksamheten, såväl som löpande stöd med hantering av verksamhetsinformation.

Verksamheten för Arkiv och registratur är inne i en utvecklingsfas och därför krävs att du är initiativrik, drivande, lyhörd och flexibel. Arbetet i Arkiv och registratur leds och fördelas av en huvudarkivarie.

Ansvar och arbetsuppgifter

I ditt uppdrag kommer du att arbeta med information som främst hanteras i olika verksamhetssystem. Du kommer att arbeta utvecklingsorienterat och fungera som intern expert avseende informationsredovisning och dokumenthantering.

I din roll arbetar du långsiktigt med att säkerställa en korrekt hantering av allmänna handlingar och verksamhetsinformation. Du ansvarar för att informationen struktureras och lagras för att på bästa sätt tillgodose både organisationens och allmänhetens behov. Du arbetar självständigt och återrapporterar till huvudarkivarien.

Vidare stödjer du handläggare i registreringen och hanteringen av dokument och allmänna handlingar enligt gällande anvisningar.

Exempel på ansvar och arbetsuppgifter:

• Ansvara för utveckling och genomförande av handlingsplan och instruktioner för en sammanhållen informationsförvaltning.
• Ansvara för ärende- och dokumenthantering.
• Ingå i projekt för införande av ett nytt verksamhetssystem och där bevaka de frågor som ligger inom ramen för Arkiv och registraturs uppdrag.
• Genomföra gallringsutredningar.
• Utbilda och informera i arkiv- och informationshanteringsfrågor.
• Utarbeta rutiner och handledningar.
• Tillsammans med huvudregistrator löpande hantera centralt inkommande post och epost.

Förväntningar

Du har studerat 60 hp arkivvetenskap och du har arbetat som arkivarie eller registrator i minst fyra år. Vidare har du erfarenhet av att ha arbetat med elektronisk informations- och dokumenthantering och du behärskar kontorsprogramvaror som Microsoft Office. Om du har erfarenhet av att arbeta med Platina eller annat dokument- och ärendehanteringssystem är det en fördel. Du är väl förtrogen med de lagar och förordningar som reglerar informationsförvaltningen i offentlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med PUL eller GDPR är meriterande.

För att trivas i uppdraget/tjänsten tror vi också att du tycker om att samordna och utveckla arbetssätt och rutiner. Som person samarbetar du gärna och du har lätt att kommunicera, både muntligt och skriftligt.

Verksamheten har ett tydligt mål som gagnar invånarna och utgör en del i framtidens Stockholm - du gör skillnad i människors liv.

Erbjudande

Du kommer att vara placerad på en arbetsplats i tillväxt, med många spännande projekt på gång. I din roll bidrar du till en ännu bättre struktur på informationshanteringen vilket i förlängningen kommer allmänheten till godo. Bolaget satsar mycket på att medarbetarna ska trivas och utvecklas i sina arbetsroller. Kontoret är placerat i trevliga lokaler i södra Stockholm.

Ansökan
Sista ansökningsdagen är den 2018-04-25. Jurek Rekrytering & Bemanning hanterar intresseanmälningarna och därefter presenteras utvalda kandidater för kund.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Von Sterneck 0737-07 71 70

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4071622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: