Utvecklingsledare till Kontaktcenter

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld samt energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg.
Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande.
Sedan årsskiftet 2016 ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare.



Publiceringsdatum
2018-09-07

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och arbeta i en verksamhet som har de mest nöjda medarbetarna i Göteborgs stad?
Göteborgs Stads kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Vi ger information och service främst via telefon och e-post men även via webb och personliga besök. För närvarande ger vi service på 25 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad.
Nu söker vi en ny medarbetare som vill dela vardagen med oss.
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda.
Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.

Som utvecklingsledare för Kontaktcenter arbetar du med att utveckla och förbättra service för boende, besökare och företagare.
Arbetsuppgifterna är inom två områden.
Som projektledare kommer du att driva utveckling och införandet av nya servicelösningar på kontaktcenter. Det kan handla om nya svarsgrupper eller kundtjänstlösningar men också nya verksamhetssystem såsom chattar eller ärendehantering.
Som förändringsledare stöttar du stadens förvaltningar och bolag i arbetet med att ta fram processer och arbetsmetoder för bättre service till de vi är till för. Det kan till exempel vara att kvalitetssäkra kontaktuppgifter eller processutveckla stadens kanaler för personlig service. Du kommer att sammanställa och analysera medborgarnas behov av personlig service genom att bland annat analysera samtalsstatistik.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen eller motsvarande likvärdig erfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med förändringsledning och har också en lång dokumenterad erfarenhet av att arbeta som projektledare i en större organisation eller från offentlig förvaltning.
Du har också god förståelse för politiskt styrda organisationer.
Vi söker dig som är kundorienterad, ser helheter och har en mycket god förmåga att kommunicera både i tal och skrift med olika intressenter i olika verksamheter.
Du är serviceorienterad och kan se helheten samt arbeta både i grupp och självständigt på ett strukturerat sätt. Det är också viktigt att du kan driva utveckling framåt.

Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
När du söker arbete hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få en effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-26
Ange följande referens när du ansöker: A717511
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Aasland 031-365 00 50

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4335548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: