Utvecklingsledare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2015-05-04

Arbetsuppgifter
Social- och arbetsförvaltningen arbetar med stödjande och skyddande insatser till barn och unga som riskerar att fara illa. Även med stöd till personer med missbruk och beroendeproblematik, familjerättsfrågor, familjerådgivning och ekonomiskt bistånd. Förvaltningen arbetar också med budgetrådgivning, insatser för integration samt samordning av kommunens arbetsmarknadsåtgärder.

Social- och arbetsförvaltningen är en liten förvaltning vilket innebär många varierande arbetsuppgifter. Som utvecklingsledare arbetar du i stabsfunktion tillsammans med controller och du ingår i förvaltningens ledningsgrupp.

I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för kvalitetsfrågor som kvalitetsuppföljningar och brukarundersökningar. Du är också ansvarig för att utveckla nya metoder för uppföljning av kvalitet och resultat. Du delar ansvaret för mål och budgetprocessen tillsammans med förvaltningens controller. Som utvecklingsledare ingår också att ta fram underlag och göra utredningar inom förvaltningens ansvarsområde samt att vara föredragande tjänsteman i social- och arbetsnämnden. I arbetet ingår också ett ansvar för förvaltningens lokal- och säkerhetsfrågor.

I Partille kommun har vi stort fokus på vår inre kultur vilket innebär att vissa frågor hanteras kommunövergripande där alla har ett gemensamt ansvar och vi ser helheten. Här har du en viktig roll.

Kvalifikationer
Vi vill att du har relevant högskoleutbildning som vi bedömer som lämplig. Du ska ha tidigare erfarenhet av kvalificerat utvecklings- och utredningsarbete och ha drivit sådant arbete. Du har kunskap om och erfarenhet av uppföljnings- och analysarbete. Du får gärna ha erfarenhet av socialtjänst. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en politikerstyrd organisation.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-08-17 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-18
Ange följande referens när du ansöker: A471671
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bengt Odeholm, Utvecklingsledare 031-792 10 96
Margareta Antonsson, Förvaltningschef 031-792 16 45
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 031-792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
2277760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: