Utvecklingschef

Sektor Barn och Utbildning / Organisationsutvecklarjobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sektor Barn och Utbildning i Munkedal

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger perfekt mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till E6:an. Kommunen har ca 10 400 invånare, och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur, från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter.



Vill du vara med och bygga en medarbetarkultur som tar sin utgångspunkt i tillit, samarbete och engagemang? Vill du leda medarbetare med utvecklingslust och drivkraft att ta verksamheten till nästa nivå?

I Munkedals kommun vill vi att barnen ska ha förutsättningar, stöd och stimulans så att de utvecklas så långt som möjligt i sitt lärande.


Publiceringsdatum
2019-01-21

Beskrivning
Utvecklingschefen har ansvaret för att leda och driva utvecklingsprocesser inom Barn- och utbildningsförvaltningen och är direkt underställd förvaltningschefen.

Utvecklingschefen har ett tvärfunktionellt uppdrag. Tillsammans med medarbetarna arbetar utvecklingschefen med att utforma och säkra det systematiska kvalitetsarbetet i nära samarbete med förvaltningens ledningsgrupper. Målet är att det systematiska kvalitetsarbetet ska genomsyra hela styrkedjan från förskola till vuxenutbildning och därmed bidra till en likvärdig och högkvalitativ utbildning.

Kvalitetschefen ansvarar för centrala elevhälsan, kvalitetsutvecklare, IT- samordnare och projektsamordnare. Kvalitetschefen ingår i förvaltningschefens ledningsgrupp tillsammans med avdelningschef för förskola, avdelningschef för skola och kultur- och fritidschef.

Kvalifikationer
Relevant pedagogisk Högskole-/universitetsexamen
· Dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
· Dokumenterad erfarenhet från systematiskt kvalitetsarbete

Det är viktigt att du är resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Medflyttarservice

Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna agneta@medflyttarservice.se 0763-221793 eller gå in på www.medflyttarservice.se

Munkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/176
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselott Sörensen Ringi 0524-18367

Företag
Sektor Barn och Utbildning

Adress
Sektor Barn och Utbildning
Centrumtorget 5
45580 Munkedal

Kontorsadress
Centrumtorget 5

Jobbnummer
4567244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sektor Barn och Utbildning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sektor Barn och Utbildning: