Utvecklare till Myndighet och Bistånd

Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd i Strängnäs

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 500 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 35 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

Staben på myndighet och bistånd är en nyinrättad enhet direkt underställd verksamhetschef. I staben kommer 3 utvecklare att arbeta tillsammans, men med olika huvudansvar. Som medarbetare i staben kommer du att vara delaktig i att utveckla stabens uppdrag som är att arbeta med verksamhetsutveckling, upphandling och granskning, samordning och samverkan samt administrativa arbetsuppgifter.


Publiceringsdatum
2017-11-21

Arbetsuppgifter
Nämnden för samverkan kring socialtjänst och vård har, med anledning av den nya betalansvarslagen, beslutat om en överenskommelse mellan Landstinget Sörmland och kommunerna i Sörmland om samverkan för Trygg och effektiv utskrivning från sluten hälso- och sjukvård. Överenskommelsen gäller för både somatisk och psykiatrisk hälso- och sjukvård.

Som utvecklare i staben på myndighet och bistånd kommer du att ha ett särskilt ansvar för att koordinera utskrivningsprocessen från slutenvården. Dina arbetsuppgifter blir att kontorsövergripande samordna kontakten mellan kommunens olika enheter och landstingets öppen- och slutenvård samt att bidra till brukarens känsla av trygghet efter utskrivning från slutenvården. Vidare kommer du att ha ett särskilt ansvar för verksamhetsområdets arbete med egenkontroll i uppdraget med att skapa en trygg och effektiv utskrivning från slutenvården. Du kommer också att fungera som socialkontorets kontaktfunktion i förhållande till landstinget utifrån ekonomi, uppföljning och kontroller.
Du kommer också att ha ett särskilt ansvar för statistik, nyckeltal och rapporter kopplade till utskrivningsprocessen. I arbetet ingår att samverka med kollegor, enhetschefer och medarbetare inom det egna verksamhetsområdet, men också andra enheter och huvudmän.


Kvalifikationer
Kravprofil:
• Utbildning, kunskap och erfarenhet:
• Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• God kännedom om politiskt styrd organisation, offentlig förvaltning kommun och/eller landsting.
• Yrkeserfarenhet från socialtjänst och/eller landstingets verksamheter.
• Vana att arbeta med dator och webb som redskap.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Giltigt B-körkort.
• God kunskap i Officepaketet.

• Personliga egenskaper:
• Du arbetar strukturerat och självständigt med helhetsperspektiv.
• Du vågar pröva nytt.
• Du är trygg och stabil som person och kan och vill samarbeta för att nå ett gemensamt mål.
• Du är tydlig och inspirerande men kan också lyssna och är prestigelös.
• Du handlar i enlighet med fattade beslut.
• Du har förmåga att hantera flera parallella processer och har förmåga att prioritera mellan dessa.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande:
• Erfarenhet från samarbete mellan kommun och landsting
• Erfarenhet av Treserva och/eller Prator
• Erfarenhet av Skype, Lync eller andra liknande verktyg
• God kunskap om aktuell lagstiftning (SoL, HSL, LSS, OSL, FL)
• Van att arbeta i Excel och analysera data

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: enligt överenskommelse Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 592/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Jäderlund 0152-295 84
Lina Svensson 0152 291 64

Företag
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd

Adress
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd
Nygatan 10
64580 Srängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
3813317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd: