Utskottsassistent till skatteutskottet

Riksdagsförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Skatteutskottet bereder ärenden om skatter och tullagstiftning samt frågor om anslag och andra organisationsfrågor som rör Skatteverket, Tullverket och Kronofogdemyndigheten. Utskottet har 17 ledamöter och biträds av ett kansli som består av sju medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-10-07

Arbetsuppgifter
Du kommer att delta i kansliets fortlöpande arbete med att stödja skatteutskottets verksamhet. I arbetet ingår både enklare och mer kvalificerade administrativa uppgifter. Det innebär bl.a. att registrera och arbeta i olika databaser samt att medverka vid framställning av utskottets betänkanden. Vidare ingår att ansvara för utskick av handlingar till sammanträden och upprätta förslag till såväl kallelse som sammanträdesprotokoll samt hantering av inkomna dokument. Du kommer att arbeta med kansliets planering av ärenden och sammanträden samt administrera besök och utskottsutfrågningar m.m. Arbetet är serviceinriktat och medför många kontakter både inom och utom riksdagen.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna från statlig förvaltning, och en god servicekänsla. Vana vid att söka och arbeta i olika databaser är ett krav. För arbetet är det viktigt att du är initiativrik, kan arbeta självständigt och ibland under tidspress samt kan formulera dig i skrift. Du arbetar med god framförhållning, är effektiv samtidigt som du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Vi förutsätter att du har ett intresse för samhällsfrågor och den politiska beslutsprocessen. Kansliet, som är en liten enhet, verkar i en dynamisk miljö som förutsätter flexibla medarbetare. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Riksdagsförvaltningen kan vid denna rekrytering komma att tillämpa positiv särbehandling då yrkesgruppen i dag består av en majoritet kvinnor.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-26
Ange följande referens när du ansöker: 181-2015/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Wallin, Kanslichef 08-786 42 95

Facklig kontakt
Cecilia Möller, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen

Adress
Riksdagsförvaltningen
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 STOCKHOLM

Jobbnummer
2467444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen: