Utredningsstrateg

Sjöbo kommun, Ledning/Administration, Familjeförv / Administratörsjobb / Sjöbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sjöbo, Tomelilla, Skurup, Hörby, Ystad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Ledning/Administration, Familjeförv i Sjöbo

På familjeförvaltningen i Sjöbo får du vara delaktig i kreativa, spännande möten med människor som brinner för samma sak som du -att få andra att växa.
På tal om att växa! Det som får näring växer.
Det tycker vi är ett viktigt argument för att hålla fokus på det som fungerar, på människors styrkor och inneboende kraft att vilja utvecklas. Det är vår kompass när vi bygger förskola och grundskola i spänningsfältet mellan individuella värderingar, skolans kärnvärde och de värden som finns utanför skolan både lokalt och nationellt.

Går du till jobbet för att förändra världen? Men den blygsamma inställningen kommer du smälta in väl hos oss! Det är här det händer! Sjöbo är en plats vi skapar tillsammans!

Vi har påbörjat att en spännande utvecklingsresa där vi behöver kompletteras med en ytterligare en utredningsstrateg. Vi letar efter dig med en god relationskompetens och ett ledarskap som är djupt förknippat med din förmåga att kommunicera och skapa delaktighet. Ord som inspiration, proaktivt ansvar och autenticitet är ord som du tränat dig på att visa genom handling. Är det du?

Publiceringsdatum
2023-07-14

Arbetsuppgifter
Tjänsten är en bred strategisk roll där du kan göra skillnad genom att använda din förmåga att förena olika perspektiv. Uppdraget innebär att processleda ärenden för att utveckla idéer och inhämta synpunkter. Men framförallt att rikta, utmana och förstärka utvecklingskraften tillsammans med hela förvaltningen.
Som utredningsstrateg arbetar du förvaltningsövergripande i stabsorganisationen och är direkt underställd Kvalitet och myndighetschefen. Genom omvärldsanalys, strukturerade utredningar är du en viktig del i att skapa bra underlag och förutsättningar för vår nämnd och våra chefer ska kunna utveckla verksamheten och fatta beslut.

Du ansvara för att skapa underlag till upphandlingar och för övergripande avtal inom förvaltningen. Du är ansvarig för uppdatering och framtagande av övergripande planer som berör förvaltningen. Du är ett stöd och en kvalitetssäkring till förvaltningens verksamhetschefer och enhetschefer i arbetsmiljöarbetet med exempelvis skyddsrond och allergirond. Du planera och organisera utbildningar för verksamheterna exempelvis gällande krishantering, brand, säkerhet, osv.

Du är förvaltningens representant i vissa uppdrag och ansvarar för utredningar på uppdrag av nämnd och förvaltningschef. Att utreda huvudmannens klagomålshantering är en av dina löpande arbetsuppgifter, precis som underhållsplaner och gränsdragningslistor gällande förvaltningens lokaler samt utemiljöer.

Vi erbjuder dig goda möjligheter till att påverka uppdraget och din personliga utveckling.

Kvalifikationer
Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom område för uppdraget eller motsvarande utbildning, exempelvis statsvetenskap, socialt arbete eller juridik.
Du är strukturerad och har förmågan att initiera och driva utvecklingsfrågor. Givetvis kan du sätta mål och nå resultat. Du har en analytisk förmåga med ett helhetsperspektiv.

Vi söker dig som med delaktighet vågar utmana och tänka nytt! Det är viktigt att du är digitalt orädd, utifrån den samtid vi lever i. Du ser möjligheter i de stora förändringar som pågår i världen både digitalt, social och ekonomiskt. Du har lätt för att skapa helhetssyn utifrån våra styrdokument. Du är en tydlig, trygg person med hög social kompetens med förmåga att engagera och skapa relationer med många.

För att vara framgångsrik i utredningsstrategsrollen krävs att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Likaså att du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation.

Vi har en längre annonsperiod under sommaren. Det kan vara svårare att nå oss under vecka 29-31, men vi nås lättast under vecka 32-33. De första intervjuerna kommer hållas 17 och 18 augusti.

ÖVRIGT
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "94/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjöbo kommun (org.nr 212000-1090), https://www.sjobo.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-sjobo-kommun/personalformaner.html

Arbetsplats
Sjöbo kommun, Ledning/Administration, Familjeförv

Kontakt
Kvalitets- och myndighetschef
Helen Thyter
helen.thyter@sjobo.se

Jobbnummer
7964288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sjöbo kommun, Ledning/Administration, Familjeförv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjöbo kommun, Ledning/Administration, Familjeförv: