Utredningssekreterare, Projektanställning för stödpersonsprocess

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg, Borås, Vänersborg, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja de fyra patientnämnderna i Västra Götalandsregionen. Kansliets viktigaste uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Kontor finns i Mariestad, Göteborg, Borås och Uddevalla.

Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.

Lagen om psykiatrisk tvångsvård (LPT), Lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV) eller enligt Smittskyddslagen.

Till patientnämndernas kansli söker vi nu en utredningssekreterare med ansvar för stödpersonsprocessen. Efter utvecklingsarbete inom patientnämndernas kansli har en standardiserad process fastställts för att kvalitetssäkra, effektivisera och samordna stödpersonsverksamheten.

Uppdraget innebär att implementera processen i sin helhet, fortsatt utveckling i dess olika delar och aktiviteter samt skapa praxis kring stödpersonsuppdraget inom PNK i ett kansligemensamt VGR perspektiv och för samtliga nämnder. Utmärkande är administrativa och standardiserad uppgifter som kräver struktur, korrekthet och beslutsförmåga men även samverkan och kommunikation i alla former. Utvärdering skall göras efter projektperiodens slut med betoning på likabehandling och kundnytta.

Publiceringsdatum
2014-07-01

Dina arbetsuppgifter
• Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att handlägga stödpersonsanmälningar och förordna stödpersoner till tvångsvårdade patienter inom VGR. Information och kommunikation med berörda inom vården.
• Du planerar, rekryterar och utbildar stödpersoner samt administrerar pågående uppdrag. Planerar och genomför löpande stöd och utbildningsaktiviteter till stödpersoner.
• Du ansvarar och är drivande i stödpersonsprocessens utvecklingsfrågor, analysarbete och dess övriga administrativa frågor och uppgifter. Du planerar hur och utvärderar stödpersonsverksamheten.
• Du redovisar löpande resultat och erfarenheter från stödpersonsverksamheten och är föredragande inför nämnderna.
• Du planerar och genomför informationsinsatser om stödpersonsverksamheten till allmänheten, hälso- och sjukvårdspersonal samt andra berörda.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning i något yrke som finns representerat inom hälso- och sjukvården.
• Administrativa kunskaper och erfarenheter inom handläggning, personal och ekonomifrågor.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt en god förmåga att kommunicera.
• Förmåga att hantera olika IT-verktyg och applikationer.
• Kunskap och erfarenhet av utvecklings- utrednings- och analysarbete.

Meriterande är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt projekt- och utvecklingsarbete. Arbete i offentlig förvaltning i en politiskt styrd organisation. Meriterande är yrkeserfarenhet av psykiatrisk vård och kunskap om psykiatrisk sjukdom samt förutsättningar gällande tvångsvård. Körkort B.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom god samverkansförmåga, människokännedom, flexibilitet, initiativförmåga, samt ett serviceinriktat och positivt förhållningssätt.

Övrig information
Resor inom VGR förekommer i tjänsten.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100% t.o.m. 2015-12-31. Tillträde: 2014-10-01 eller enligt överenskommelse visstidsanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 2014/3140
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Förvaltningschef Yvonne Tellskog, tfn 010-441 04 95,
Förvaltningsjurist Mona-Lisa Dahlberg, tfn 010-441 20 09
Utredningssekr Margareta Nygårds, tfn 010-441 20 06
Utredningssekr Margareta Lönn, tfn 010-441 36 02

Facklig kontakt
Vision: Elisabeth Ödman-Olofsson, tfn 010-441 20 07

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
1927284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: