Utredningssekreterare

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2015-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2019-02-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg, Borås, Vänersborg, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.

Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja patientnämnderna.

Vi söker nu två utredningssekreterare på heltid till patientnämndernas kansli, med placering i Göteborg. Intervjuer planeras ske från vecka 26.

Publiceringsdatum
2015-06-01

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att handlägga och utreda patientärenden inklusive stödpersonsärenden, stödja enskilda patienter att ta tillvara sina intressen i hälso- och sjukvården och utifrån ett patientperspektiv främja kontakter mellan patienter och vårdpersonal.

Du är involverad i kansliets analysarbete av inkomna patientärenden och föredragande inför nämnd.

Du återför erfarenheter från verksamheten till patientnämndens intressenter. Dessutom ingår att ge information om patientnämndens verksamhet till allmänheten, hälso- och sjukvårdspersonal samt andra berörda.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Yrkeslegitimation som sjuksköterska eller Socionomexamen
• Mångårig erfarenhet inom hälso- och sjukvården, tandvården eller den kommunala hälso- och sjukvården
•  God förmåga att kommunicera i tal och skrift
• Erfarenhet av patient- och/eller medborgarkontakter
• Goda kunskaper att hantera IT-verktyg och applikationer. Erfarenhet av utrednings- och analysarbete

Meriterande är arbete i offentlig förvaltning i en politiskt styrd organisation, förändrings- och utvecklingsarbete, kvalitetssäkrings- och patientsäkerhetsarbete. Kunskap om hälso- och sjukvård och tandvårdsverksamhet samt dess gällande lagstiftning. 

Dina personliga egenskaper
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom god samarbetsförmåga, människokännedom, flexibilitet, initiativförmåga, samt ett serviceinriktat och positivt förhållningssätt.

Övrig information
Resor förekommer i tjänsten, liksom VGR övergripande arbete inom det gemensamma kansliet. 

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2015-10-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-21
Ange följande referens när du ansöker: 2015/2878
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne-Kathrin Schneider, sektionschef 010-441 20 03
Tina Kiessling, utredningssekreterare 010-441 20 22
Margareta Nygårds, utredningssekreterare 010-441 20 06

Facklig kontakt
Vision: Sune Olsson, 010-441 13 93 SACO: Stig Roos, 0702-55 49 19
Vårdförbundet: Rutger Gram, 0706-23 65 42

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
2318220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: