Utredningssekreterare

Närhälsan, Göteborg, Kansliavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Närhälsan, Göteborg, Kansliavdelningen i Göteborg

Genom livsviktiga möten och professionell vård inspirerar och leder vi Västra Götalandsregionen till att bli den friskaste regionen i världen. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för människors hälsa och liv?
Bli en del av Närhälsan!
Närhälsan är den offentliga primärvården i Västra Götaland. Vi finns på hundratals platser runt om i Västra Götalandsregionen och vår enda vinst är att du har ett så friskt och skönt liv som möjligt.

Publiceringsdatum
2015-04-21

Beskrivning
Kansliavdelningen svarar för uppgifter åt i huvudsak Närhälsans ledning och styrelser men även uppgifter som är föranledda av krav på Närhälsan som myndighet och förvaltningsorganisation inom Västra Götalandsregionen.

Kansliavdelningen söker en kvalificerad utredningssekreterare med placering på lokalkontoret i Göteborg som ska ingå i avdelningens funktion för allmänna förvaltningsuppgifter och juridik med huvudinriktning mot dokumenthantering och arkivfrågor.

Dina arbetsuppgifter
Du ska arbeta för en god arkiv- och dokumenthantering avseende Närhälsans handlingar i enlighet med lagar- och författningar, regionala och lokala riktlinjer/rutiner samt verksamhetens behov. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:
• Handlägga ärenden inom områdena dokumenthantering, dokumentstyrning och arkivering.
• Stöd och utbildning till chefer och medarbetare avseende allmänna handlingar, dokumentsamarbete, ärendehantering och styrande dokument.
• Stöd och utbildning i frågor som rör överlämnande av arkiv till arkivmyndighet Projekthantering vid införande och användarstöd av IT-system inom området (bland annat Public 360, Alfresco och Barium).

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleexamen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande, gärna också med inriktning mot elektronisk dokumenthantering. Du bör dessutom ha god kännedom om registrators- och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning och vara väl förtrogen med gällande lagar och föreskrifter inom området. Erfarenhet av att ha arbetat med system Public360, Alfresco och Barium ser vi som en fördel.

Du ska ha kompetens och intresse av att arbeta med den utveckling som är aktuellt inom området i nära samverkan med Närhälsans förvaltningsledning och enheter. Du ska vara strukturerad och noggrann och kunna arbeta självständigt under eget ansvar. För att kunna utbilda och stötta chefer och medarbetare ska du ha en pedagogisk förmåga. Vi lägger mycket stor vikt vid personligt lämplighet. Vi uppskattar därför att du är utåtriktad med ett positivt bemötande samt flexibel och lösningsinriktad.

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 1 september tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 2015/2096
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kanslichef Hans Lilja 070-207 36 14, hans.lilja@vgregion.se

Facklig kontakt
Vision, Håkan Åkerström 070-728 25 37

Företag
Närhälsan, Göteborg, Kansliavdelningen

Adress
Närhälsan, Göteborg, Kansliavdelningen
Lillhagsparken 6
42250 Hisings backa

Kontorsadress
Lillhagsparken 6

Jobbnummer
2259412

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Närhälsan, Göteborg, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Närhälsan, Göteborg, Kansliavdelningen: