Utredare, utredningsenheten, administrativa avdelningen

Landstinget i Värmland, Landstingets kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli i Karlstad, Arvika, Torsby eller i hela Sverige

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Tjänsten som utredare är placerad i utredningsenheten inom administrativa avdelningen. Avdelningen svarar för landstingsövergripande administration med fokus att säkerställa lagstiftade myndighetsfunktioner. Inom utredningsenheten finns handläggare, sekreterare, jurister, miljösamordnare och strateger. Enheten står också för en stor del av den interna administrationen som rör tjänstemannaledningen.


Publiceringsdatum
2017-10-11

Arbetsuppgifter
Landstinget i Värmland söker just nu en driven och erfaren utredare. Arbetsuppgifterna består av till exempel projektledning, processkartläggning, analys- och utredningsarbete, organisationsöversyn, verksamhets- och processutveckling. Utifrån aktuella uppdrag kan du ansvara för planering, ledningen och/eller leverans av projekt eller uppdrag. Med din erfarenhet förväntar vi oss att du kan bidra till metodutveckling inom området.

I din tjänst arbetar du i nära samarbete med chefer, andra utredare eller verksamhetsutvecklare och olika specialistfunktioner från olika interna och externa verksamheter.
Placeringsort Karlstad.


Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, ekonomi, juridik eller motsvarande. Du har minst fem års, för aktuell tjänst, relevant arbetslivserfarenhet. Arbetslivserfarenheten omfattar kvalificerat utredningsarbete, erfarenhet av att genomföra workshops, behovsanalyser och processkartläggningar, analys av statistiskt material. Du besitter goda kunskaper i processmetodik och processbaserad verksamhetsutveckling.

Som person är du driven, noggrann och analytisk. Du är social, samarbetsvillig och agerar professionellt. Du är tydlig i din kommunikation och uttrycker dig tydligt på svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-01
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/174136
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Curt Monfeldt, enhetschef 054-61 40 42

Företag
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Adress
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad

Kontorsadress
65182 Karlstad

Jobbnummer
3745432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli: