Utredare till planerings- och analysenheten

Kustbevakningen / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kustbevakningen i Karlskrona, Oskarshamn, Malmö, Västervik, Falkenberg eller i hela Sverige

Kustbevakningen är en civil statlig myndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden.

Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens - helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.




Publiceringsdatum
2022-07-07

Beskrivning
Kustbevakningen söker en utredare till planerings- och analysenheten för ett tidsbegränsat utredningsuppdrag av registraturen.

Tjänsten är placerad i Karlskrona.

Som utredare kommer du att vara placerad vid planerings- och analysenheten. Enhetens uppgift är att utveckla och samordna arbetet med långsiktig planering och uppföljning, övergripande frågor inom totalförsvar och samhällets krisberedskap samt att ansvara för samordning av omvärldsbevakning och nationell och internationell myndighetssamverkan. I ansvarsområdet ingår även projektsamordning och stöd avseende extern finansiering av projekt, systematiskt arbetsmiljöarbete, miljöledning, registratur och arkivfrågor.

Enheten tillhör avdelningen för strategisk inriktning och ledningsstöd som ansvarar för den övergripande styrningen på myndighetsnivå, för beslutsstöd till myndighetens ledning och dialogen med Justitiedepartementet. Ur ett myndighetsperspektiv ansvarar avdelningen även för rättslig kvalitetssäkring, kontroll av skydd och säkerhet och kommunikation av verksamheten.

Dina arbetsuppgifter
Som utredare arbetar du med ett specifikt uppdrag att kartlägga befintliga uppgifter för registraturen och de större processerna för olika ärendeflöden samt ge förslag på utvecklade processer. Du kommer att arbeta nära våra tre registratorer och systemägaren för vårt allmänna diarieförings-, dokument- och ärendehanteringssystem samt arkivarie. Du förutsetts självständigt kunna driva arbetet i ditt tilldelade uppdrag som löper över tre månader.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen. [LT1] Du har erfarenhet av liknande uppgifter inom en myndighet eller liknande verksamhet. Du är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som finns inom området, till exempel arkivlagen, tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen samt förvaltningslagen. Du har arbetat med informationshantering på en myndighetsövergripande nivå och har deltagit aktivt i utvecklingen av rutiner och andra styrdokument.

Erfarenhet av att hantera information som omfattas av sekretess är meriterande.

Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och har god initiativförmåga. Du har också en mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i såväl tal som skrift. Uppdraget kräver god organisatorisk förmåga, att du kan samarbeta men också arbeta självständigt. Du har ett gott omdöme och utför ditt arbete med stor noggrannhet.

Anställningsvillkor
Tjänsten är tidsbegränsad under under tre månader med tillträde enligt överenskommelse.

För anställning krävs svenskt medborgarskap, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.

Övrig information
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kustbevakningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/176".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kustbevakningen (org.nr 202100-3997)

Kontakt
Therese Larsson, Enhetschef
0721878734

Jobbnummer
6808037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kustbevakningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kustbevakningen: