Utredare/Handläggare - Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration - Butikssäljarjobb i Stockholm
Utredare/Handläggare
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Enheten ledamotsadministration ingår i den administrativa avdelningen, ansvarar för den administrativa servicen till riksdagens ledamöter och består av 12 personer. Enheten hanterar regelverket om ledamöternas olika typer av ersättning, bl.a. arvoden, resekostnadsersättningar, pensioner, inkomstgarantier och omställningsstöd.



Publiceringsdatum
2017-04-03

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med olika typer av ärenden, projekt, policydokument och författningsfrågor inom enhetens sakområden. Det innebär bl.a. utredningar och analyser kring frågor som rör de ekonomiska regelsystemen och att, både muntligt och skriftligt, informera och besvara frågor från ledamöter, massmedier och allmänheten om riksdagsledamöternas ersättningar. I arbetet ingår också att följa upp och utvärdera den service och det stöd förvaltningen erbjuder ledamöter. Arbetet innebär samarbete med övriga delar av Riksdagsförvaltningen och kontakter med riksdagsledamöter och partikanslier.


Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom statsvetenskap, ekonomi, juridik eller annan likvärdig utbildning. Du ska ha erfarenhet av kvalificerat arbete med uppföljning och utvärdering och erfarenhet av utredande/handläggande uppgifter inom myndighet, gärna inom en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att möta massmedier är särskilt meriterande.

Du måste kunna arbeta självständigt, vara initiativrik och ha förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Arbetet kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift.
Eftersom arbetet innebär många olika kontakter är god serviceanda samt god samarbets- och kommunikationsförmåga en förutsättning.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Anställningen är ett vikariat till och med den 31 december 2017, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-17
Ange följande referens när du ansöker: 1678-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Norin 08-786 60 34

Företag
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration

Adress
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
3414525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration: