Utredare avdelningen E-hälsotjänster

eHälsomyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

I eHälsomyndighetens uppdrag ingår bland annat ansvar för att samla in och tillhandahålla statistik över läkemedels­försäljningen i landet. Den statistik som eHälsomyndigheten samlar in förmedlas bland annat vidare till landsting och myndigheter för analys. I uppdraget ingår även distribution av läke­medels­förmån, vilket innebär att myndigheten samordnar faktureringen och betalningen av subventioner som landstingen bekostar enligt Lag (2002:160) om läkemedelsförmåner m.m.

Vi söker två nya utredare inom avdelningen E-hälsotjänster. Du kommer att arbeta inom enheten Kunskaps- och beslutsstöd med uppdrag inom områdena läkemedelsstatistik och distribution av läkemedelsförmån. Du kommer att framställa och etablera nödvändiga verksamhetsprocesser och rutiner och delta i enhetens löpande arbete med utgångspunkt i kravhantering och produktägande. 

I din roll verkar du i gränssnittet mellan IT och verksamhet, du har mycket kundkontakt och ges möjlighet att delta i utredningar och projekt som myndigheten utför.

Du erbjuds ett arbete med spännande och komplexa arbetsuppgifter, tillsammans med engagerade, hjälpsamma och kompetenta kollegor, i centrum av den nationella utvecklingen av e-hälsa.

Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk utbildning inom systemvetenskap eller liknande
• Ett strukturerat arbetssätt
• God kommunikativ förmåga
• Förmåga att samarbeta och vara serviceinriktad
• Förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Meriterande är kunskap inom ekonomi och erfarenhet av offentlig verksamhet.

Om eHälsomyndigheten

Vår myndighet bildades den 1 januari 2014 och är placerad centralt i Stockholm. eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang.

Vill du veta mer om oss? Besök www.ehalsomyndigheten.se .

Upplysningar

Anställningen är tillsvidare och på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Frågor besvaras av Sandra Müller, Distribution av läkemedelsförmån, E-hälsotjänster, Kunskaps och beslutsstöd tel 010-458 62 14; Johan Waak, HR-specialist, tel 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Anna-Carin Ögren, ST, tel 010-458 63 90.

Skicka din ansökan, med personligt brev och CV, senast den 2 juni 2016.

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-05-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
SANKT ERIKSGATAN 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
SANKT ERIKSGATAN 117

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2853791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: