Utredare

Grums kommun, Administrativa funktionen / Administratörsjobb / Grums
2021-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare" (publicerad 2023-11-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Grums, Karlstad, Säffle, Hammarö, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grums kommun, Administrativa funktionen i Grums

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Grums kommuns politiska organisation omfattar kommunfullmäktige, kommunstyrelse, jävsnämnd samt de tre utskotten utbildnings- och omsorgsutskottet, samhällsbyggnadsutskottet och planeringsutskottet. Förvaltningsorganisationen består av tre sektorer samt ett antal stödfunktioner som tillsammans kallas utveckling och förvaltning. Administrativa funktionen ingår i utveckling och förvaltning och är kommunens länk mellan de kommunala verksamheterna och den politiska organisationen. Nu söker vi en ny utredare till funktionen.

På administrativa funktionen erbjuder vi dig ett utvecklande och spännande arbete. Du kommer vara delaktig i och ha möjlighet att påverka många administrativa processer inom hela den kommunala förvaltningen. Dina närmaste kollegor är två andra utredare, registrator, arkivarie och kommunikationsansvarig. Funktionen leds av en administrativ chef. Vi värnar om det goda arbetsklimatet och är stolta över vårt arbete.

Hos oss gör du skillnad!



Publiceringsdatum
2021-12-02

Arbetsuppgifter
Som utredare har du en betydelsefull roll inom förvaltningen. Du kommer att arbeta med förvaltningsövergripande ärenden på uppdrag av förvaltningsledning och nämnd. Arbetet är omväxlande och har stor variation i de olika arbetsuppgifterna.

I din roll är du ett stöd för kommunens medarbetare i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration. Sekreterarskap i kommunstyrelsens planeringsutskott ingår som en del i arbetet. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för kommunens övergripande informationshantering och kommunikation och är ett administrativt och strategiskt stöd till övriga verksamheter.

Du har en nyckelposition med många kontaktytor i organisationen. Bland annat ingår du i ledningsgruppen för sektor barn och utbildning och arbetar därigenom med att utveckla arbetsprocesser och administrativa rutiner för verksamheten.

I ditt uppdrag ingår också rollen som dataskyddsombud för kommunen. Arbetet innebär många kontakter med personer som behöver stöd i att hitta metoder och arbetssätt som tillgodoser lagens krav. Uppdraget utförs till stor del genom den rådgivande och stödjande roll du har som ombud.



Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datorvana.

Kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen och dataskyddslagstiftning samt erfarenhet av arbete från offentlig förvaltning är meriterande. Det är även önskvärt med erfarenhet av att arbeta i digitala ärende- och dokumenthanteringssystem samt av utredningsarbete. Du har gärna erfarenhet av liknande arbete eller av arbete inom offentlig förvaltning.

Vi ser att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar det goda arbetsklimatet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning under 6 månader kan komma att bli aktuellt för tjänsten.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Grums kommun, Administrativa funktionen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1074110".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Grums kommun (org.nr 212000-1827), https://www.grums.se/naringslivjobb/arbete/saardetattjobbahososs.4957.html

Arbetsplats
Grums kommun, Administrativa funktionen

Kontakt
Administrativ chef
Christina Olsson
0555-42149

Jobbnummer
6149222

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grums kommun, Administrativa funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grums kommun, Administrativa funktionen: