Utredare

Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Valdemarsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration i Valdemarsvik

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som växer och har idag cirka 7 900 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 700 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.




Publiceringsdatum
2018-01-12

Arbetsuppgifter
Som utredare i kommunen arbetar du med analyser, ärenden och utredningar. Du arbetar med frågeställningar som rör verksamhetsutveckling och kvalitet samt andra frågor som över tid aktualiseras inom kommunen. Det kan röra både kommungemensamma och/eller sektorsspecifika uppdrag. Du analyserar, bearbetar, utvärderar och presenterar information till kommunledningen och andra intressenter. Du arbetar med beredning och samordning av ärenden för politisk behandling.
I dina arbetsuppgifter ingår även att vara ett stöd i frågor till kommunledningen och du arbetar tillsammans med andra medarbetare inom kommunen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som god erfarenhet av utredningsarbete och relevant högskoleutbildning. Du har arbetat med presentation och analys av kvalitativ och kvantitativ information samt ha erfarenhet av att bereda ärenden och ta fram beslutsunderlag. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.
Arbetet ställer stora krav på initiativförmåga, analytiskt tänkande, planeringsförmåga och effektivitet. Vi ser det som viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du kommer i ditt arbete i stor utsträckning samarbeta inom organisationen, vilket innebär att god social kompetens och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper.
För att lyckas i rollen som utredare krävs att du är självgående och är van att ta eget ansvar. Vi ser gärna att du har mycket goda IT-kunskaper, då en del uppdrag kan vara relaterade till IT-användningen i kommunen och den digitalisering som pågår. Som utredare kommer du också vara med och bidra till denna spännande utveckling i vår kommun.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Valdemarsviks kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder friskvårdpeng

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: 201E/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monika Hallberg monika.hallberg@valdemarsvik.se 0123-192 93

Företag
Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration

Adress
Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration
Valdermarsviks kommun
61580 Valdemarsvik

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
3899279

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration: