Utredare

Burlövs kommun, Kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansli i Burlöv

Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.

I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.

Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.




Publiceringsdatum
2017-07-04

Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad centralt på kommunledningskontoret och tillhör kansliavdelningen.

Arbetet omfattar att självständigt bedriva kvalificerade utredningar av olika slag inom kommunens olika verksamhetsområden. Du kommer att bereda ärenden, skriva tjänsteutlåtanden och remissyttranden i olika frågor m.m. Du ska kunna leda arbetsgrupper och processer i samband med utrednings- och analysarbete av olika slag.

Arbetet innebär att sätta sig in i nya områden och frågeställningar, identifiera och analysera problem, dra slutsatser och föreslå åtgärder. En betydande del av arbetet är att förmedla resultatet på ett strukturerat, tydligt och tillgängligt sätt, både i form av skriftliga dokument och i muntliga presentationer.

Tjänsten kan även till exempel komma att omfatta uppföljning av intern kontroll för kommunstyrelsens verksamheter, övergripande ansvar för kommunens författningssamling samt sekreterarskap i något/några politiska organ. Tjänsten ställer stora krav på förmåga att arbeta självständigt utifrån givna uppdrag.



Kvalifikationer
Formella kvalifikationer
• universitetsutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande
• djupa kunskaper om och minst 5 års dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete
• god kännedom avseende lagstiftning kopplad till offentlig verksamhet
• erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet

Personliga egenskaper
• förmåga att förstå sammanhang och utifrån stor och komplex informationsmängd analysera och sammanfatta det som är viktigt för verksamheten
• god stilistisk och pedagogisk förmåga
• prestigelöshet
• uppdragsfokus
• förmåga till initiativtagande och ett självgående arbetsätt

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: A700689
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Wemme Dehlin 040-625 63 87

Företag
Burlövs kommun, Kansli

Adress
Burlövs kommun, Kansli
Box 53
23221 Arlöv

Kontorsadress
Kärleksgatan 6 23221 Arlöv

Jobbnummer
3590323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun, Kansli: