Utredare

Sollentuna Kommun Kansli och arkiv / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Arbetsplatsen Kansli- och arkivenheten, på kommunledningskontoret vid Sollentuna kommun, utgör en central stöd- och servicefunktion för kommunens förtroendevalda och övriga förvaltningen i dess dagliga arbete. Enheten ansvarar för bl.a. administrationen kring kommunfullmäktige och kommunstyrelse, diarieföring, arkivering, systemförvaltning av kommunens gemensamma dokument- och ärendehanteringssystem Public 360 samt utredningsarbete . Enheten har idag 10 medarbetare och söker nu en driven och kreativ utredare som uppskattar stort ansvar, vill leverera kvalitativ service, är stresstålig och vill vara med och utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifter Utredarens roll är central på enheten och utgör ett stöd åt förtroendevalda och tjänstemän i den kommunala förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår främst följande;

Att självständigt arbeta med kvalificerade utredningar, bereda ärenden, besvara motioner och svara på yttranden och förfrågningar från de förtroendevalda, myndigheter, organisationer, och intressegrupper Utveckla och effektivisera Kansli- och arkivenhetens verksamhet t.ex. ärendeprocessen, verksamhetsuppföljning; Utbilda, informera och stödja handläggare och chefer i deras arbete med att t.ex. producera beslutsunderlag med mera Kunna utgöra en back-up-resurs för kommunsekreteraren om behov skulle uppstå och enhetens nämndsekreterare är förhindrad att bistå med back-up Arbeta med integritetsfrågor, personuppgiftslagen och vara PUL-ombud Utföra andra administrativa arbetsuppgifter inom enhetens ansvarsområde och vara ett stöd till kommunens förtroendevalda
Vi befinner oss mitt i en spännande period där våra arbetssätt och rutiner är under förändring. Vi arbetar med att kvalitetssäkra, effektivisera och att öka servicen. Du kommer därför att få möjlighet att vara med och driva utvecklingsfrågor på enheten och kan i och med det få nya intressanta uppdrag på ditt ansvar.

Kvalifikationer Vi söker dig som har

Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning Kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, personuppgiftslagen/ det nya dataskyddsdirektivet, offentlighet- och sekretesslagen Erfarenhet från eller god kännedom om politiskt styrda organisationer God stilistisk förmåga och väl utvecklad IT-vana/ god förmåga att ta till dig nya IT-verktyg
Som utredare på Kansli- och arkivenheten på Kommunledningskontoret är det viktigt att ha ordning på vad som ska göras och när det ska göras, varför arbetet kräver:

Mycket god förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt Ett kreativt förhållningssätt och god allmänbildning i samband med t.ex. författande av olika skrivelser samt god förmåga att självständigt analysera och tillämpa lagtext Stresstålighet, noggrannhet och förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt, periodvis i ett högt tempo
Arbetet är omväxlande med stor bredd och för att lyckas i rollen behöver du vara en utåtriktad person som har förmåga att bygga upp ett brett kontaktnät och skapa dig en bra bild över hur både den kommunala och statliga förvaltningen fungerar. Eftersom många av utredningsuppdragen varierar ämnesvis och är små, där dessutom svarstiden är begränsad är det viktigt att du som person är prestigelös, strukturerad och tycker det är givande med varierande arbetsuppgifter och utredningsuppdrag.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder Heltid, tillsvidareanställning, provanställning kan bli aktuell. På länken kan du läsa om våra förmåner:

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/Jobba-i-Sollentuna-kommun/Formaner-for-dig-som-jobbar-i-Sollentuna-kommun/

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-06-03

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Löf, Kanslichef, Kansli- och arkivenheten 08-579 217 91

Företag
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Adress
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2887008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv: