Utredare

Bjuvs kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Bjuv, Åstorp, Helsingborg, Klippan, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bjuvs kommun i Bjuv

Vi gör en resa från en industrikommun till en attraktiv Söderåskommun med fokus på boende, miljö och näringsliv. Ett arbete med att utveckla Bjuvs centralort pågår och befolkningstillväxten ökar stadigt.

Vi är drygt 1 000 medarbetare i Bjuvs kommun och arbetar utifrån en gemensam värdegrund. Vår senaste medarbetarundersökning visar att våra medarbetare är mer nöjda än genomsnittet för alla kommunanställda i Sverige!

Bjuvs kommun är centralt belägen i nordvästra Skåne. Vi har goda kommunikationer med tåg och bussar och närhet till E4 och E6.

Hos oss får du vara med och påverka!

Tjänsten är placerad på kommunledningsförvaltningen och du kommer ingå i staben som leds av kommunchefen. Staben träder i kraft med en omorganisation från och med den 1 oktober men tjänsten tillsätts snarast efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2013-07-12

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att självständigt kunna planera och genomföra kvalificerade utredningar, undersökningar och analyser, verksamhetsuppföljning och viss statistikinsamling, omvärldsbevakning samt att bereda ärende till kommunstyrelsen och skriva tjänsteutlåtande. Vidare ingår projekt-och processledning i tjänsten. ??

Tjänsten innefattar flera arbetsuppgifter och uppdrag som berör kommunens folkhälsoarbete och det brotts- och drogförebyggande arbetet. Du kommer att arbeta nära kommunchefen samt samarbeta med flera andra specialistfunktioner i organisationen.

Kvalifikationer
• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig, humanistisk inriktning eller likvärdig.?
• Goda kunskaper om kommunens roll, ansvar och verksamheter
• Erfarenhet av arbete i politiskt styrda organisationer
• Erfarenhet av utrednings- och analysarbete?
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift?
• Analytisk förmåga, helhetstänkande och kommunikativ förmåga??
• Egenskaper som noggrannhet, förmåga att kunna hantera många uppgifter samtidigt och hålla deadlines är viktiga.
• Förmåga att bygga och utveckla goda relationer
• Förmåga att självständigt planera, strukturera och genomföra uppdrag, projekt och utredningar

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Vi tillämpar årsarbetstid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse., upphör: 2014-06-19 Vikariatet beror på föräldraledighet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-04
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag.
Ange följande referens när du ansöker: KS 7/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Carrick, PA- konsult 042-458 50 54

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 042-458 50 00

Företag
Bjuvs kommun

Adress
Bjuvs kommun
Box 501
26725 BJUV

Jobbnummer
1605650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bjuvs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bjuvs kommun: