Utredare - Vägverket - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro
Utredare
Vägverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora
Visa alla jobb hos Vägverket i Örebro

Vägverket arbetar för att din resa på Sveriges vägar ska vara så smidig, säker och miljöanpassad som möjligt. Vi har ansvar för frågor som rör vägar, trafik, fordon och trafikanter.
Trafikregistret är den enhet i Vägverket som ansvarar för att förvalta vägtrafikregistret som förser samhället med uppgifter om fordon, körkort och yrkestrafik. Vi är 480 medarbetare.
Till sektion Utredning inom avdelning Verksamhetsstöd söker vi nu ytterligare en utredare med placeringsort Örebro. Avdelningen stödjer Trafikregistrets behov av resurser i fråga om olika expertstöd, generellt förvaltningsstöd, juridisk kompetens, kvalificerad handläggning, utredning och upphandling.

Publiceringsdatum
2008-03-11

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att stödja Trafikregistrets utredarverksamhet med generell utredarkompetens. Arbetet är till stor del självständigt och består bl a i att utreda förutsättningarna för förändring av registerverksamheten, delta i projekt, genomföra förbättringsåtgärder, utredningar i sakfrågor, stöd i remissförfarande samt utbildningsinsatser.
I rollen som utredare ska du svara för att de legala krav som finns på verksamheten görs kända och efterlevs samt för att finna lösningar för att förbättra såväl för kunden som för Vägverket. Verksamheten vid Trafikregistret är i hög grad publik och kontakter förs regelbundet med medarbetare, huvudkontor, departement och externa kunder.
Resor i tjänsten förekommer regelbundet.

Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av utredningsarbete och juridisk bakgrund. Du ska ha juris.kandidatexamen eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig på universitetsnivå. Du ska också ha erfarenhet av förvaltningsrättsligt arbete från stat- eller kommun. Det är meriterande med erfarenhet av upphandling och det är önskvärt med kunskap i affärsjuridik. Avdelning Verksamhetsstöd hanterar enhetens samtliga inköp.
Eftersom arbetet innebär myndighetsutövning ställs mycket stora krav. Du måste vara analytisk, ha förmåga att se helheter och kunna ta ett eget ansvar. Du ska vara en god problemlösare med vida vyer samt ha en vana att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ska ha förmåga att entusiasmera andra. Du ska även ha en god förmåga att kommunicera, såväl i muntlig som i skriftlig form. Stor vikt läggs också vid dina personliga egenskaper.

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-31
Din ansökan skickar du till vagverket@vv.se eller till Personalcenter, Vägverket, 781 87 Borlänge.
Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Ange följande referens när du ansöker: TR 2008:1
Ansökan kan skickas till e-postadress: vagverket@vv.se

Kontakt
Tf. sektionschef Niklas Sjölén, tfn 019-19 66 67

Facklig kontakt
ST Lennart Winterfors, tfn 019-19 76 40
SACO Bo Törnqvist, tfn 019-19 77 32
SEKO Lennart Andersson, tfn 0243-753 68 eller 070-

Företag
Vägverket

Adress
Vägverket
78187 BORLÄNGE

Kontorsadress
Vägverket
Röda Vägen 1
BORLÄNGE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-119119
Faxnummer: 0243-75825
E-postadress: vagverket@vv.se

Jobbnummer
161811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vägverket: