Utmanande 1st- 2nd line på ledande IT-företag!

Carolina Löfgren / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carolina Löfgren i Stockholm, Östhammar, Västerås eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Nyckelord:, IT, support, First line, 1:st line, helpdesk, ITIL, Citrix, Exchange, Office365, Server

Vill du jobba i ett fantastiskt kompetent, glatt och hjälpsamt team med högt i tak där man har roligt på jobbet? Då ska du verkligen se hit!

Vår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker nu nya unga driftiga personer som vill vara med och ta hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.

I denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kundkontakt. Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information, lösa problem samt vara leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er.


Din profil
Vi tror att du som söker vill fortsätta att utvecklas och använda dig av dina IT-kunskaper i en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror också att du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du har god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö och att du har koll på Ad, Exchange, Citrix samt ett genuint generellt IT-intresse. Du är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning.

Vi önskar även att du:

Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har erfarenhet av liknande roll
Har ett genuint intresse och förståelse för IT
Har goda kunskaper om Windowsprodukter även på servernivå
Är en glad och positiv medarbetare

Tycker du detta låter som en kul roll för dig? Känner du igen dig i beskrivningen? Ansök redan idag!

Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande under processen och tillsättning kan komma att ske omgående.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.



Om kunden
Kunden har som mål att ta positionen som #1 på marknaden, både vad gäller kompetens och leverans.
Kundens uppdrag för att åstadkomma detta är att samla de absolut bästa i branschen. Deras kunder väljer den senaste tekniken där vi levererar de senaste lösningarna. De växer i kompetens och fortsätter ständigt att stärka upp sina team.

Jobba med individer som kan.
En av de främsta motivatorerna (om det nu fanns ett ord som hette så) är att få jobba med experter. Hos kunden omges du av kollegor som är riktigt vassa på det de gör.

Uppdrag i framkant.
De har riktigt roliga uppdrag. De får påverka, designa och hitta lösningar som förändrar deras kunders vardag och arbetssätt. Tillsammans driver de deras affär framåt.

This is the place to be.
Kundens kultur bygger på engagemang, intresse och frihet under ansvar. De arbetar i mindre team där närheten till bekräftelse erbjuder möjligheten att utvecklas precis inom det som du behöver och i den takt som passar dig.

De erbjuder.
En unik möjlighet att genomföra utmanande projekt. Spännande karriärmöjligheter och möjlighet att utvecklas och växa i din takt. Kompetenta och jordnära kollegor. En informell och "lätt att arbeta med" kultur. Konkurrenskraftig ersättning och slagkraftiga förmåner.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-12

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 5518
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carolina Löfgren carolina.lofgren@maxkompetens.se 070-611 02 75

Företag
Carolina Löfgren

Adress
Carolina Löfgren
Hantverkargatan 25 B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25 B

Jobbnummer
3849661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carolina Löfgren

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carolina Löfgren: