Utesäljare inom medicinteknisk sektor

Diaspec, Diagnostikspecialisten I Stockholm AB / Säljarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Diaspec, Diagnostikspecialisten I Stockholm AB i Ospecificerad arbetsort

Vi, Diaspec AB, har höga ambitioner och vi ska ligga i framkant inom de produktområden vi är aktiva inom.
Din arbetsplats präglas av flexibilitet, vilket ger dig förutsättningar att själv påverka var och när du jobbar. Du ska alltid ha kunden i fokus. Som säljare ansvarar du för försäljning, produktsupport och utbildning med befintliga kunder och att bearbeta försäljning med nya kunder samt att du finns behjälplig i vissa delar på kontoret. Med tiden kommer du också ha koll på marknaden inom ditt produktområde.

Vi erbjuder dig en varierande tjänst där du kommer att jobba med försäljning, produktsupport och produktutbildning av medicintekniska produkter. Tjänsten utgår från ditt hem men viss del av arbetet kommer också ske på företagets kontor i Upplands Väsby. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att besöka kunder ute på sjukhusen i hela landet. Du ska dels upprätthålla kontakten med de kunder som vi har avtal med samt söka upp nya framtida kunder. Tjänsten innefatta arbete och resor med övernattningar inom hela Sverige.

Vi arbetar i CRMsystem "Lime" och databassystem "Fortnox" där du rapporterar och skapar underlag till kunder.
Det är en fördel om du har kunskap av microsoft office då vi arbetar med word, excel och power point i vårt dagliga arbete. Vi har krav på att du pratar flytande svenska och har kunskaper i engelska. Ett krav är att du har B-körkort. Din bostadsort behöver inte vara nära kontoret i Upplands Väsby utan vi är flexibla med din bostadsort. Din bostadsort kan ex vara Stockholm, Örebro, eller Jönköping.

Är du en av de nytänkande drivkrafterna som vi söker, lovar vi dig ett flexibelt jobb där vår förändringstakt ger dig kraft att utvecklas.

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV genom att skicka ansökan via mail till fredrik@diaspec.se
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande, vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-01-31. För mer information om våra produkter, se vår hemsida, www.diaspec.se. Om du önskar mer information om tjänsten, kontakta vår VD, Fredrik Nyquist, tele: 08-590 921 85 eller mejla fredrik@diaspec.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi söker dig som trivs med att arbeta verksamhetsnära inom hälso- och sjukvården. En viktig faktor är att vara lyhörd för verksamheternas behov. Därför behöver du ha god servicekänsla, pedagogisk förmåga och gilla att samarbeta med andra. Du förväntas kunna lösa arbetsuppgifter självständigt. Du bör ha en positiv inställning och god känsla för kvalitet. I ditt arbete behöver du vara bra på att planera både på kort och lång sikt, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är affärsmässig och har alltid en vilja att ha 100% kundnöjdhet. Du trivs med den omväxling som rollen innebär och har förmåga att arbeta med flera uppdrag parallellt både i grupp och enskilt. Du måste prata svenska flytande och ha kunskaper i engelska då viss produktutbildning sker på engelska.

Denna tjänst utgår du från ditt hem (hemmakontor). Diaspec AB har sitt kontor i Upplands Väsby där en administratör sköter om alla vanliga sysslor på kontoret och har ansvaret för bokföringen. På kontoret finns också företagets serviceavdelning med 2 tekniker som utför all service och installation av företagets produkter. Serviceavdelningen ansvar även för företagets servicelager.
Diaspec AB är ett försäljningsföretag med agentur i Sverige för olika internationella producenter. Diaspec AB arbetar enbart inom medicinteknisk sektor.
Aktuell tjänst är inom områden engångsprodukter inom laparoskopi från "LAGIS" samt diagnostikinstrument från "HEINE". Företaget har också helhetslösningar för operationsrum och specialistavdelningar från STERIS (detta område ingår inte i aktuell tjänst).
Företaget har funnit sedan 1980-talet. Idag har Diaspec 6 anställda varav en valt att säga upp sig för nya utmaning. Diaspec mål är att vara 6-7 personer.

Varaktighet, arbetstid
Våra nyanställningar inleds alltid med en provanställning i 6 månader och om vi är överens efter denna period övergår anställning i en tillsvidare anställning. Vi nyttjar flexibla arbetstider men beräknar en heltidstjänst till ca 38 h/vecka.

Publiceringsdatum
2018-01-02

Ersättning
Lönekrav önskas i ditt CV. Vi erbjuder förmåner som leasingbil, tjänstepensionsförsäkring och sjukvårdsförsäkring via Skandia. 30 dagars semester + extra företagsbestämda lediga dagar samt dator och mobiltelefon.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Utesäljare

Kontakt
Fredrik Nyquist fredrik@diaspec.se 0859092185

Företag
DIASPEC, DIAGNOSTIKSPECIALISTEN I STOCKHOLM AB

Adress
DIASPEC, DIAGNOSTIKSPECIALISTEN I STOCKHOLM AB
BOX 2035
19402 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress
MELLANGÅRDEN 5

Jobbnummer
3884248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Diaspec, Diagnostikspecialisten I Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Diaspec, Diagnostikspecialisten I Stockholm AB: