Utbildningskoordinator

Vattenfall AB / Speciallärarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige

Continuous Improvement är en supportenhet inom Vattenfall Kundservice. Vi arbetar vi med att ständigt förbättra och utveckla våra processer. Vi stöttar processägaren i att driva processarbetet för att möta kundens och uppdragsgivarens behov och önskemål. Med placering i Umeå. Är du vår Utbildningskoordinator?

Ditt ansvar som Utbildningskoordinator
Här kommer du att driva och planera utvecklingen av arbetet med utbildningskvalitet och aktiviter inom flertalet olika processer för våra kundkommunikatörer. Du kommer på egen hand säkerställa att alla utbildningsinsatser du genomför används inom Operation Nordic och är uppdaterade. Du ansvarar för att hålla en hög pedagogisk nivå. Du initierar utbildningstillfällen vid uppkomna behov. Det omfattar också ?train the trainer? för teamchefer och för de kundkommunikatörer som ska kunna lära ut till andra. Ansvar för att genomföra tester och metoder för att utvärdera individuella behov för att uppnå hög kvalitet. Kontinuerliga förbättringar av utbildningsmetoder utifrån mätningar. Ansvara för att samordna våra årliga om certifieringar samt kommunikation inom vårt BU gällande utbildningsinsatser.

I rollen ingår 20% schemalagt arbete som kundkommunikatör.
Vi utvecklar just nu vår kundservicelösning i Finland vilket innebär att vi kommer att ansvara för att lära upp utbildare i Finland, men även löpande agera dels som kravställare på utbildningskvalitet men även säkerställa att kompetensen bibehålls. Detta innebär också att resor förekommer.

Du kommer även att arbeta med revisioner och underhåll av befintligt utbildningsmaterial och instruktioner. Arbetet sker delvis i projektteam, men framför allt driver du ditt arbete självständigt.

Som Utbildningskoordinator behöver du följande kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning. Det är meriterande om du har en pedagogisk bakgrund. Din pedagogiska och retorisk förmåga är god i kombination med ett operativt, lösningsorienterat förhållningssätt. Du är noggrann och målinriktad med hög integritet. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och är duktig på att förmedla information samt att lära ut för att lära andra. Du skapar och underhåller dina nätverk.
I det här arbetet är det viktigt att du trivs med och kan arbeta självständigt mot uppsatta mål och deadlines.Vi ser gärna att du förutom goda kunskaper i svenska och engelska även kan finska.
Vi söker dig med god kännedom om kundserviceprocesser och elbranschen. Det är en merit om du har kännedom om Vattenfalls kundservicearbete eller liknande bransch. Du är en van SAP-användare (CRM/ISU) med bred datavana.

Mer information
Välkommen in med din ansökan innehållande CV och personligt brev via vattenfall.se/jobb, sista ansökningsdag är 8 mars 2015. Vill du vara med och göra skillnad?

För mer information om tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Sjölund, 070-395 57 93. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Carina Harre, 076-763 30 89.

Fackliga representanter
Carl-Gustaf Angelin, Akademikerna, Per Lindberg, Unionen, Michael Mukka, SEKO, Birgitta Carlsson Allmér, Ledarna. Du når representanterna via Vattenfalls växel, 08-739 50 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2015-02-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-08
Ansök via vattenfall.se/jobb

Företag
VATTENFALL AB

Adress
VATTENFALL AB
16956 Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-739 50 00

Jobbnummer
2171265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: