Utåtriktad administratör till Härryda Kommun

Studentwork Sweden AB / Administratörsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentwork Sweden AB i Härryda, Mölndal, Göteborg, Kungsbacka, Kungälv eller i hela Sverige

Om företaget
Härryda kommun är en del av Göteborgsregionen med ca 36 200 invånare och sex större tätorter. Riksväg 40 och Boråsbanan går igenom kommunen. Kommuncentrat ligger i Mölnlycke, ca 15 minuter med bil, tåg eller buss från Göteborgs city. Göteborg Landvetter Airport, Västsveriges internationella flygplats, ligger mitt i kommunen. Härryda kommun har ca 2700 anställda och budgetomslutningen uppgår till 2,2 miljarder.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som älskar service!
Härryda kommuns kontaktcenter gick i drift under hösten 2012 och under våren 2015 kommer svarsgruppen för socialtjänsten startas upp.

I denna roll kommer du att varar ansiktet utåt för socialtjänsten och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Härrydaborna. Du kommer att arbeta på kontaktcentrat, och deras mål är att ge en mera öppen, tillgänglig och serviceinriktad socialtjänst.
I denna tjänst arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande socialtjänstens hela verksamhetsområde. I arbetsuppgifterna ingår även att inhämta och sortera information, som förberedelse inför handläggning gällande t.ex. försörjningsstöd, äldreomsorg och barn- och ungdomsfrågor. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen.
Du kommer att vara en viktig länk till socialtjänsten och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i kontaktcenter, har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.

Förutom att svara på socialtjänstens frågor, kommer du även att svara på allmänna frågor om kommunen. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen, men ärenden hanteras även via e-post och vi tar emot personliga besök i kommunhusets reception. Kontaktcenter är organisatoriskt underställd servicefunktionen på sektorn för teknik- och förvaltningsstöd.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt socialtjänsten gentemot våra invånare och besökare.
• Svara på allmänna frågor om Härryda kommun.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post, eller vid personliga besök i kommunhusets reception.
• Förberedelse av ärenden innan handläggning (ex. mottagande av ansökningar/anmälningar)
• Ta emot klagomål och synpunkter samt överföra dessa till berörd verksamhet.
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Samarbeta och samverka med socialtjänstens handläggare och avdelningar.
• Delta i fortsatt utveckling av kontaktcenter.
• Vara backup i kontaktcenters övriga verksamheter vid behov.

Din profil
Vi vill att du uppfyller följande krav:
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal
• Van att arbeta med datorer och att söka efter information, och har goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har:
• Arbetat inom en kundtjänst
• Arbetslivserfarenhet inom Härryda kommuns socialtjänst
• Arbetat som handläggare inom försörjningsstöd eller som biståndsbedömare
• Erfarenhet av olika verksamhetssystem, t.ex. Treserva eller Raindance
• Socionomexamen alternativt utbildning inom beteendevetenskap eller likvärdi
Har du erfarenhet från arbete inom socialtjänst och/eller kunskaper om hur en kommuns socialtjänst hänger samman med övrig kommunal uppbyggnad, struktur och beslutsvägar är detta mycket meriterande.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, att du är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis.
Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.
Då kontaktcenter är en relativt ny verksamhet, är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.

Om oss
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och utexaminerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning/marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-03-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-16
Ange följande referens när du ansöker: 3499
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Skoglund lisa.skoglund@studentwork.com 0704-214394

Företag
Studentwork Sweden AB

Adress
Studentwork Sweden AB
Korsgatan 24
41116 Göteborg

Kontorsadress
Korsgatan 24

Jobbnummer
3400428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentwork Sweden AB: