Upphandlingsjurist - Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen - Juristjobb i Stockholm
Upphandlingsjurist
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla juristjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen i Stockholm

FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Regeringskansliet består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen och har till uppgift att bereda regeringens ärenden samt i övrigt biträda regeringen och statsråden i deras verksamhet. Regeringskansliet har ca 4 500 anställda. Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda.

Förvaltningsavdelningen ska ge stöd och service åt departementen och kommittéerna i administrativa frågor. Förvaltningsavdelningen leds av förvaltningschefen, som inom Regeringskansliet ansvarar för administrativa frågor och förändringsarbete som rör flera departement eller kommittéer inom flera departements verksamhetsområden. Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se

RK IT/ADMINISTRATIVA SEKTIONEN
Enheten svarar för IT-stödet till Regeringskansliet och utlandsmyndigheterna - ca 5 400 användare över hela världen - med målet att vara en kompetent IT-resurs som också stödjer organisationen i att utnyttja IT för att utveckla verksamheten. Regeringskansliet är en spännande arbetsplats som ställer höga krav på service och kvalitet. Administrativa sektionen består i dag av 14 personer och omfattar områdena ekonomi, juridik, inköp samt lager.

RK IT/ADMINISTRATIVA SEKTIONEN SÖKER UPPHANDLINGSJURIST

Arbetsuppgifterna Du kommer att vara en av tre jurister vid sektionen och vara den som har inriktning mot upphandlingsärenden enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Arbetsuppgifterna innebär att ge juridiskt stöd till interna beställare i ärenden rörande upphandlings- och avtalsrätt inom IT-området. I uppgifterna ingår även att svara för större avrop från ramavtal liksom att inom enheten ha en rådgivande roll i inköpsfrågor. Internt informationsarbete kan förekomma.

Vi söker dig som har juris kandidatexamen eller juristexamen samt några års praktisk erfarenhet av avtalsrätt och LOU, gärna inom IT-området. Du är även initierad inom EU:s upphandlingsregler. Du bör ha en mycket god stilistisk förmåga, handlingskraft, förmåga att samarbeta och att skapa goda relationer. Större upphandlingar bedrivs ofta i projektform, varför det är en fördel om du har erfarenhet från projektarbete.

Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av sektionschefen Ulrika Preger, tel. 08-405 13 22 och om anställningsförhållandena i övrigt av personalhandläggaren Maria Jacobsson, tel. 08-405 40 20.

Fackliga företrädare är Per Hellman (ST), Anders Johansson (SACO) och Eeva Emani (SEKO). Samtliga nås via växeln tel. 08-405 10 00.

Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Registerkontroll kommer att genomföras.

Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 25 november 2007. Märk din ansökan med diarienummer FA2007/1689/FAPA och skicka den med e-post till jobb@adm.ministry.se eller till nedanstående adress. Skicka inga betygskopior - dessa vill vi att du tar med dig om du blir kallad till intervju.

Publiceringsdatum
2007-11-08

Anställningstyp/arbetstider
Ersättning
Kontakt
Maria Jacobsson , 08-405 40 20

Så ansöker du
Upplysningar lämnas av:
Maria Jacobsson
08-405 40 20

Ansök via vår Webb-plats:
http://www.regeringen.se/sb/d/4515

Sista ansökningsdag 2007-11-25
Vi tar emot ansökan via epost: jobb@adm.ministry.se

Företag
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
10333 STOCKHOLM

Jobbnummer
48595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen: